تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3722768
شناسه : 3722768
تاریخ :
پخش آنلاین رکورد زد: ۴۰ درصد سهم تماشای تلویزیون در آمریکا اقتصاد ایران: سهم استریم آنلاین در بازار آمریکا از مرز ۴۰ درصد عبور کرد و رکورد تازه‌ای در این زمینه به‌ثبت رساند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

طبق آمار ماه ژوئن ۲۰۲۴ شرکت معتبر نیلسن (Nielsen)، سهم استریمینگ از تماشای روزانه‌ی تلویزیون در آمریکا به رکورد خیره‌کننده‌ی ۴۰٫۳ درصد رسیده است. این دستاورد قابل‌توجه، موفقیتی بزرگ برای صنعت استریم به‌شمار می‌رود که برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۲ موفق شده بود از سهم پخش کابلی تلویزیون در رتبه‌بندی نیلسن پیشی بگیرد.

گزارش ماه ژوئن نیلسن نه‌تنها بالاترین سهم ثبت‌شده برای پخش آنلاین را نشان می‌دهد، بلکه بزرگ‌ترین سهمی محسوب می‌شود که این شرکت تا امروز برای بخشی مجزا از بینندگان تلویزیون ثبت کرده است. سهم تماشای تلویزیون کابلی در این ماه ۲۷٫۲ درصد و سهم پخش تلویزیونی شبکه‌های ملی ۲۰٫۵ درصد اعلام شد.

آمار استریم محتوا روی تلویزیون در آمریکا در ماه ژوئن
Nielsen

باتوجه‌به آمار، یوتیوب با ۹٫۹ درصد از کل زمان تماشای ماهانه، به‌عنوان محبوب‌ترین پلتفرم استریمینگ در آمریکا شناخته می‌شود و پس‌از آن نتفلیکس با سهم ۸٫۴ درصدی در جایگاه دوم قرار دارد. سریال پربیننده‌ی Bridgerton به‌عنوان پدیده‌ی تابستان، نقش مهمی در عملکرد قابل‌قبول نتفلیکس ایفا کرد. این درام تاریخی در ماه ژوئن، رکورد ۹٫۳ میلیارد دقیقه تماشا را ثبت کرد. پس‌از این دو سرویس، آمازون پرایم ۳٫۱ درصد، هولو ۳ درصد و دیزنی پلاس ۲ درصد از سهم این بازار را به‌خود اختصاص داده‌اند.

باید اشاره کنیم آمار نیلسن فقط تماشای محتوا ازطریق تلویزیون را درنظر می‌گیرد. این یعنی حجم قابل‌توجهی از ساعت‌هایی که آمریکایی‌ها صرف استریم محتوا روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایشان می‌کنند، در این محاسبات لحاظ نشده است.

آمار استریم محتوا روی تلویزیون در آمریکا در ماه ژوئن
Nielsen

درحالی‌که تعداد مخاطبان استریمینگ همچنان به روند افزایشی خود ادامه می‌دهد، تمرکز مدیران این حوزه بیشتر روی جذب درآمد است. تحلیلگران شرکت PwC پیش‌بینی می‌کنند در آینده تبلیغات تا حدود ۲۸ درصد از درآمد جهانی استریمینگ را تشکیل خواهد داد. درمقام مقایسه این عدد در سال ۲۰۲۳ فقط ۲۰ درصد بوده است.

آمار استریم محتوا روی تلویزیون در آمریکا در ماه ژوئن
Nielsen

طبق گزارش PwC، تغییر سهم تبلیغات در درآمد سرویس‌های استریم را به کندشدن روند رشد درآمد حاصل از فروش اشتراک‌ این شرکت‌ها نسبت می‌دهد. در بخشی از این گزارش آمده است: «مصرف‌کنندگان همچنان به استفاده از خدمات استریمینگ ادامه می‌دهند و هرچند نرخ استفاده نسبت‌به سال‌های اخیر کم‌تر است، اما شرکت‌ها در ترغیب کاربران به پرداخت هزینه‌ی بیشتر برای کالاها و خدمات دیجیتال، با مشکلاتی مواجه شده‌اند. درواقع با افزایش تعداد و تنوع سرویس‌های استریمینگ، نوعی اشباع در بازار شکل گرفته است.»

مقالات مرتبط:
  • نتفلیکس، دیزنی و شرکت‌های استریم دیگر به جنگ با قوانین مشارکت در درآمد کانادا می‌روند
  • نسخه کاملاً رایگان نتفلیکس احتمالاً به‌زودی در دسترس قرار می‌گیرد

در سال‌های اخیر شاهد معرفی مدل‌های اشتراکی ترکیبی ازطرف سرویس‌های برتر استریمینگ ویدیو مانند نتفلیکس، دیزنی پلاس و آمازون پرایم بوده‌ایم. این مدل‌ها در ازای نمایش تبلیغات، هزینه‌ی اشتراک ماهانه‌ی کم‌تری از کاربران طلب می‌کنند. اگر پیش‌بینی PwC دقیق باشد، می‌توان انتظار داشت که سایر پلتفرم‌ها نیز الگوی مشابهی را درپیش بگیرند.