تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3722750
شناسه : 3722750
تاریخ :
اقتصاد سینما در استان خراسان بیش از ۶ برابر رشد داشته است اقتصاد ایران: مشهد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اقتصاد سینما در خراسان بیش از ۶ برابر رشد داشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین زاده ظهر چهارشنبه در آئین رونمایی از دستاوردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در دولت سیزدهم با عنوان «شهید جمهور، سرمشق رؤسای جمهور» اظهار کرد: با توجه به روزهای پایانی دولت سیزدهم، لازم است عمده اقدامات دولت سیزدهم تشریح و تبیین شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: در سال ۱۴۰۰ به دلیل شیوع بیماری کرونا، حوزه فرهنگ و هنر نیز مستثنی از سایر نهاد نبود و متحمل خسارت‌هایی شد.

وی با اشاره به اینکه اساس اقتصاد هنر مربوط به فعالیت‌های جمعی است، ابراز کرد: سالن‌های سینما، تئاتر، دوره‌های آموزشی و کارگاه‌ها به دلیل فراگیری کرونا، تعطیل شدند.

حسین زاده اظهار کرد: در دوره آیت الله رئیسی، حل معضل کرونا و بازگشایی مراکز اقتصاد فرهنگ و هنر در دستورکار قرار گرفت. آمار و ارقام موجود نیز از تلاش مؤثر حضرت آیت الله رئیسی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه تذکر مستمر شهید رئیسی این بود که دولت از مقام تصدی گری به جایگاه تسهیل گری برسد، افزود: بر این اساس تمرکز اصلی ما این بود که تشکل‌های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر شکل بگیرد و نقش سیاست گزاری و تصمیم سازی در قالب شوراها و کمیته‌های مختلف به منصه ظهور برسد.

وی تقویت شبکه تولید و توزیع آثار هنری در حوزه‌های مختلف کتاب، فیلم، سریال، آثار تصویری و رسانه را راهبرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم عنوان کرد.

حسین زاده اظهار کرد: یکی از دلایل جهش ما در حوزه رویدادهای فرهنگی و هنری، رشد و توسعه فعالیت‌ها در شهرستان‌ها بوده است و فعالیت‌ها در این راستا شکل گرفت تا این نهاد در حوزه‌های مناسبتی همچون اقتضائات فرهنگ زیارت در مشهد نقش کانونی در کشور ایفا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی با بیان اینکه میزان حمایت اداره کل از برخی شهرستان‌های استان به ۷۰ میلیون تومان افزایش یافته است، ابراز کرد: در جشنواره‌های فیلم فجر در سه سال گذشته، شاهد افزایش چشمگیر میزان اکران و سانس فیلم‌ها در خراسان رضوی بودیم.

وی به رشد سینماهای استان اشاره کرد و افزود: شمار مخاطبان سینماها از یک میلیون و ۱۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۰ به سه میلیون و ۳۳۸ هزار در سال ۱۴۰۲ رسیده و فروش گیشه نیز در همین بازه از ۲۲ میلیارد به ۱۴۱ میلیارد تومان افزایش یافته است.

حسین زاده با بیان اینکه با اضافه شدن سه سینمای دیگر تا شهریورماه، شمار صندلی‌های سینما در استان از ۹ هزار صندلی فراتر خواهد رفت، اظهار کرد: افتتاح سینماهای متعدد در کاشمر، نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و تربت جام نشان از سیاست‌های تمرکززدایی در عرصه فرهنگ و هنر دارد.