تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3722735
شناسه : 3722735
تاریخ :
پیوند علوم پایه با مهندسی و علوم پزشکی در مدرسه ملی زیست‌فناوری اقتصاد ایران: پنجمین دوره مدرسه ملی زیست‌فناوری از ۲۷ تیرماه تا ۳ شهریورماه ۱۴۰۳ برگزار می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری؛ پنجمین دوره مدرسه ملی زیست‌فناوری، ۳۲ وبینار در پنج هفته متوالی دارد که در سه شنبه های طلایی مدرسه، دو وبینار آن برگزار می شود.

ساعت برگزاری وبینارهای پنجمین دوره مدرسه زیست فناوری، از ساعت ۱۶ تا ۱۸ بعدازظهر است.

محورهای پنجمین دوره مدرسه ملی زیست فناوری شامل بیوتکنولوژی صنعت و محیط زیست، بیوتکنولوژی پزشکی و دارویی، بیوتکنولوژی میکروبی، بیوتکنولوژی غذایی، بیوتکنولوژی حیوانی، بیوتکنولوژی گیاهی و بیوتکنولوژی دریا است.

دانشجویان و فارغ التحصیلان علوم پزشکی و درمان و داروسازی، علوم کشاورزی و دامداری، علوم مهندسی و انرژی و هوش مصنوعی و علوم تغذیه و ... می توانند با شرکت در این وبینارهای رایگان مدرسه با کاربردها و فناوری های به روز علوم و صنایع رشته تحصیلی خود در حوزه زیست‌فناوری آشنا شوند.

گفتنی است، ستاد توسعه زیست فناوری از تابستان ۱۴۰۱ در راستای افزایش مهارت آموزی دانشجویان و دانش آموختگان رشته های تحصیلی مرتبط به زیست فناوری و آشنایی آنان با فناوری های به روز و دانش کاربردی در صنایع و کسب و کارهای مرتبط، اقدام به برگزاری مدرسه ملی زیست فناوری کرده است.

از اهداف دیگر برگزاری این مدرسه، نزدیک شدن و هم‌افزایی بیشتر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان علوم پایه و زیستی با رشته های مهندسی و فنی است.

این مدرسه تا دوره چهارم خود توانست بیش از ۳۵ هزار مخاطب علاقمند به رشته های زیست‌فناوری و علوم زیستی، علوم پایه و فنی مهندسی را به خود جذب کند. همچنین در چهارمین دوره مدرسه ملی زیست‌فناوری که در اردیبهشت ماه برگزار شد، باشگاه دانشجویی ستاد، میزبان بیش از هشت هزار و ۳۰۰ مخاطب علاقمند به حوزه زیست فناوری بود.