تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3722728
شناسه : 3722728
تاریخ :
ایجاد مزرعه های خورشیدی در مرکزی دستور کار ویژه باشد اقتصاد ایران: اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد مزرعه های خورشیدی در جوار چاه‌های کشاورزی این استان، دستور کار ویژه باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، نادرقلی ابراهیمی اظهار کرد: با اجرای ایجاد پروژه مزرعه خورشیدی در جوار چاه‌های کشاورزی مشاعی، نیاز انرژی چاه‌ها رفع می‌شود و مازاد انرژی تولیدی به شبکه سراسری برق، قابل فروش است.

وی افزود: با تعامل و هماهنگی انجام شده میان سازمان جهاد کشاورزی، شرکت توزیع برق و بانک کشاورزی در استان مرکزی مقرر شد حدود ۵۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز اجرای این پروژه توسط بانک کشاورزی تأمین مالی شود و مابقی توسط حقابه بران چاه پرداخت می‌شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: با انعقاد تفاهم نامه دیگر میان جهاد کشاورزی، شرکت توزیع برق و بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان مرکزی از محل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد مقرر شد ۵۰ درصد هزینه اجرای مزرعه خورشیدی برای افراد تحت پوشش بنیاد، تأمین مالی شود و مابقی توسط حقابه بران تحت پوشش بنیاد، پرداخت می‌شود.

ابراهیمی تاکید کرد: در صورت اجرای این طرح، کشاورزان از قطعی برق و خسارات ناشی از آن در تولید محصولات کشاورزی رهایی یافته و حداکثر در بازه زمانی ۲ ساله از محل فروش برق مازاد خود به شبکه، هزینه احداث مزرعه خورشیدی به آن‌ها برگشت داده می‌شود.