تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3722708
شناسه : 3722708
تاریخ :
افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند اقتصاد ایران: بیرجند-معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند از افزوده شدن چهار رشته در مقطع دکترای تخصصی و یک رشته در مقطع ارشد دانشگاه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد حسینی واشان صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران از اضافه شدن پنج رشته به رشته‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند خبر داد و اظهار کرد: برای اضافه شدن چهار رشته در مقطع دکتری تخصصی و یک رشته کارشناسی ارشد موافقت شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه رشته اضافه شده در مقطع کارشناسی ارشد مترجمی زبان عربی است، بیان کرد: رشته‌های افزوده شده در مقطع دکتری تخصصی نیز علوم زمین گرایش پترولوژی، مهندسی عمران گرایش سازه، علوم و مهندسی باغبانی گرایش فیزیولوژی تولید و پس از برداشت گیاهان باغبانی و رشته علوم و مهندسی آب گرایش آبیاری و زهکشی است.

حسینی واشان با اشاره به اینکه در این رشته‌ها دانشگاه بیرجند از اول مهر دانشجو می‌پذیرد، ادامه داد: نکته قابل توجه برای علاقمندان به تحصیل در این رشته‌ها اینکه در دوره دکترا حدود پنج دانشجو و برای دوره ارشد بین چهار تا ۱۵ دانشجو پذیرش خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در دانشگاه بیرجند هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقطع دکترا و سه هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند، گفت: در حال حاضر در دانشگاه بیرجند حدود ۵۲ رشته در مقطع دکترا و ۱۹۷ رشته در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه بیرجند وجود دارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: رشته‌های تازه افزوده شده در دانشگاه‌های منطقه ما وجود ندارد و از این جهت یک مزیت محسوب می‌شود.