تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3722703
شناسه : 3722703
تاریخ :
تبدیل وضعیت منتخبین بورس سال آخر به پیمانی و استادیاری اقتصاد ایران: مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان گفت: منتخبین بورس سال آخر پس از فارغ التحصیلی از بورسیه به پیمانی و استادیاری تبدیل وضعیت می‌شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمد محمدی‌مسعودی مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان درخصوص بورس سال آخر گفت: یکی از راه‌های تأمین نیاز هیأت علمی دانشگاه‌ها استفاده از ظرفیت بورس برای دانشجوهای دکتری است.

وی ادامه داد: فرایند بورس سال آخر به این صورت انجام می‌شود که در ابتدا دانشگاه‌ها تقاضاهای خود برای تأمین اعضای هیأت علمی در رشته‌گرایش‌های مورد نظر خود را به ما اعلام می‌کند سپس این تقاضاها تجمیع می‌شود و پس از بررسی و تصویب در شورای مرکزی بورس، سازمان امور دانشجویان طی فراخوانی، اعلام نیاز به هیات علمی از میان دانشجویان دکتری را منتشر می‌کند.

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان با بیان اینکه در فراخوان تعداد هیأت علمی و رشته گرایش‌های مورد نیاز دانشگاه‌ها اعلام می‌شود؛ اظهار کرد: دانشجویان دکتری خارج از کشور و دانشجویان دکتری داخل که دفاع از پروپوزال خود را انجام داده باشند می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند. این افراد پس از شرکت در فراخوان و غربالگری اولیه برای انجام مصاحبه به سازمان امور دانشجویان دعوت خواهند شد.

مسعودی تصریح کرد: فرایند مصاحبه به این شکل خواهد بود که داوطلب پس از انجام مصاحبه علمی و تخصصی به مرحله بعد؛ یعنی انجام مصاحبه عمومی خواهد رفت و در نهایت با بررسی صورت گرفته داوطلبان چند برابر ظرفیت به دانشگاه‌ها معرفی خواهند شد.

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان بیان کرد: دانشگاه نیز طبق روال اجرایی جذب خود فرایندی را در نظر دارد که پس ازانجام آن و موفقیت داوطلب، افراد منتخب را به سازمان امور دانشجویان معرفی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان امور دانشجویان در پایان این فرایند با دریافت صورت جلسه هیأت اجرایی جذب دانشگاه، حکم بورس منتخبین را از سوی رئیس سازمان صادر می‌کند و به این نحو داوطلبان بورس هیأت علمی دریافت می‌کنند و بعد از فارغ التحصیلی از بورسیه به پیمانی و استاد یار تبدیل وضعیت خواهند شد.

انتهای پیام/