تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3722700
شناسه : 3722700
تاریخ :
دونالد ترامپ حامی تیک تاک شد! اقتصاد ایران: دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری حمایت خود را از تیک تاک اعلام کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آنهم در حالی که طبق قانون جدید تصویب شده اگر بایت دنس (شرکت مادرتیک تاک) شاخه آمریکایی این اپ را واگذار نکند، با ممنوعیت روبرو خواهد شد.

ترامپ در مصاحبه‌ای با نشریه بلومبرگ بیزنس ویک گفت: من از تیک تاک حمایت می‌کنم زیرا به رقابت نیاز است. اگر تیک تاک نباشد، فیس بوک و اینستاگرام فعالیت می‌کنند.

این درحالی است که ترامپ قبلاً اعلام کرده بود تیک تاک با ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی تهدیدی برای آمریکا است اما ماه گذشته میلادی حساب کاربری خود در این پلتفرم را ایجاد کرد.

نامزد جمهوریخواهان آمریکا قبلاً از متا برای تعلیق حساب‌های کاربری اش در فیس بوک واینستاگرام انتقاد کرده بود، در مصاحبه جدید خود اعلام کرد هیچگاه از ممنوعیت تیک تاک پشتیبانی نخواهد کرد.

ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود سعی کرد تیک تاک و اپ چینی وی چت را در سال ۲۰۲۰ میلادی ممنوع کند اما دادگاه‌های فدرال آمریکا این اقدام را مسدود کردند. در ژوئن ۲۰۲۱ میلادی جوبایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا برخی از اقدامات دوره ریاست جمهوری ترامپ در جهت ممنوعیت وی چت و تیک تاک را لغو کرد.

در ماه سپتامبر یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا برگزار می‌شود تا قانون جدیدی رابه چالش بکشد که طبق آن شرکت مادر تیک تاک (بایت دنس) باید تا ۱۹ ژانویه سال آینده میلادی کسب وکار آن در آمریکا را واگذار کند و در غیراینصورت با مسدودیت روبرو خواهد شد.