تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3722690
شناسه : 3722690
تاریخ :
۱۰۹ کیلومتر شبکه توزیع آب در استان بوشهر نوسازی شد اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه میزان هدررفت در شبکه آبرسانی این استان به ۳۲ درصد کاهش یافت گفت: ۱۰۹ کیلومتر شبکه توزیع آب در استان بوشهر نوسازی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مجموعه اقدام‌های مهم صورت گرفته برای کاهش هدررفت آب در استان بوشهر می‌توان به نوسازی ۱۰۹ کیلومتر شبکه توزیع و نوسازی چهار کیلومتر خط انتقال آب اشاره کرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: برون‌سپاری عملیات تعمیرات و نگهداری و کاهش زمان رفع حوادث، جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز، مکانیزه کردن قرائت کنتورهای مشترکین و اجرای عملیات نشت‌یابی شبکه در بوشهر از دیگر اقدام‌های صورت گرفته در راستای کاهش هدررفت آب در استان بوشهر است.

وی تصریح کرد: مدیریت توزیع و فشار آب در سطح استان، اصلاح قطر هیدرولیکی در بعضی نقاط شبکه و فشارسنجی نقاط مختلف شبکه توزیع از دیگر اقداماتی است که در راستای کاهش هدررفت آب در استان بوشهر اجرایی شده است.

عالی ادامه داد: کاهش هدررفت آب در شبکه به فراخور طرح‌های اجرا شده برای پایداری منابع آب شرب استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده از این رو برنامه‌های متنوعی در این زمینه تدارک دیده شده است.

وی گفت: با هدف‌گذاری انجام شده میزان هدررفت آب در شبکه‌های توزیع و انتقال آب استان بوشهر تا افق ۱۴۰۴ باید به ۲۸ درصد کاهش پیدا کند.

عالی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: استان بوشهر تابستان امسال با افزایش بی‌سابقه دما شرایطی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته دارد که به تناسب این شرایط باید همگان عزمی مصمم برای مصرف بهینه آب شرب داشته باشند.

وی افزود: با تأکید ویژه آموزه‌های دینی مبنی بر مصرف بهینه انتظار است هم‌استانی‌ها در ایام سوگواری آقا امام حسین (ع) برای تأمین آب پایدار مراسم اهتمام جدی به صرفه‌جویی در مصرف آب شرب داشته باشند.