تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3722664
شناسه : 3722664
تاریخ :
مذاکره چندبازیکن عراقی با تیم‌های ایرانی/انتقالاتی که برد-برد است اقتصاد ایران: سردبیر عراقی که تحلیل خوبی نسبت به شرایط و سابقه فوتبال ایران دارد، گفت: حضور بازیکنان عراقی در لیگ برتر ایران باعث پیشرفت آنها خواهد شد و لیگ برتر ایران بسیار رقابتی دنبال می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، در سال‌های اخیر بازیکنان عراقی زیادی وارد فوتبال ایران شده‌اند و اغلب آنها عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته‌اند که از جمله آنها می‌توان به بشار رسن در پرسپولیس، منتظر محمد در مس رفسنجان و صفا هادی در تراکتور تبریز اشاره کرد.

البته پیش از این نیز بازیکنان عراقی سابقه حضور در لیگ برتر ایران را داشته‌اند مانند هوار ملامحمد که در هر دو تیم استقلال تهران و پرسپولیس بازی کرد و پیش از او نیز عماد رضا توانسته بود در تیم سپاهان عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد.

حضور بازیکنان عراقی در لیگ برتر ایران به سود هر دو طرف است

علی نوری، سردبیر و مجری برنامه «الکاس» در شبکه آی نیوز عراق و نویسنده روزنامه الرایه قطر در گفت و گو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سوال که بازیکنان عراقی زیادی به باشگاه‌های ایرانی پیشنهاد می‌شوند آیا حضور این بازیکنان در لیگ برتر ایران باعث پیشرفت آنها شده است، اظهار داشت: لیگ ایران همیشه مقصد بازیکنان عراقی بوده که به صورت حرفه‌ای در بزرگترین باشگاه‌های این کشور بازی کرده‌اند.

وی ادامه داد: حضور بازیکنان عراقی در لیگ ایران یک دستاورد برای هر دو طرف است زیرا این بازیکنان از قابلیت‌های فنی بالایی برخوردار هستند و در لیگ ایران هم رقابت تیم‌ها با هم بسیار نزدیک است. از نظر فیزیکی هم لیگ برتر ایران در سطح بسیار خوبی قرار دارد که به پیشرفت بازیکنان عراقی کمک می‌کند.

مذاکره چندبازیکن عراقی با تیم‌های ایرانی/انتقالاتی که برد-برد است

تیم المپیک عراق همیشه در حال پیشرفت بوده است

او در رابطه با حضور تیم فوتبال المپیک عراق در رقابت‌های پاریس ۲۰۲۴ گفت: با حضور در پاریس، تاکنون تیم فوتبال عراق در ۶ دوره از مسابقات المپیک حضور داشته است. المپیک ۱۹۸۰، لس‌آنجلس ۱۹۸۴، سئول ۱۹۸۸، آتن ۲۰۰۴، ریودوژانیرو ۲۰۱۶ و پاریس ۲۰۲۴ از جمله رویدادهای المپیک هستند که فوتبال عراق در آنها شرکت کرده است. مسلماً ما عراقی‌ها آرزوی رسیدن به رده‌های بالاتر را برای تیم ملی کشورمان می‌کنیم و بازیکنان تلاش می‌کنند تا به مدال برسند.

مذاکره چندبازیکن عراقی با تیم‌های ایرانی/انتقالاتی که برد-برد است

دنبال کننده پر و پا قرص لیگ برتر ایران هستم

نوری در رابطه با شناخت خود از فوتبال ایران تصریح کرد: فوتبال ایران یکی از قطب‌های فوتبال در قاره آسیا محسوب می‌شود و من شخصاً دنبال کننده پر و پا قرص لیگ برتر ایران هستم و سال‌هاست که بازی‌های تیم ملی این کشور را دنبال می‌کنم. به خوبی به یاد دارم زمانی که تیم ملی ایران برای اولین بار در مسابقات مقدماتی جام جهانی در سال ۲۰۰۱ به بغداد سفر کرد، هواداران از ستاره بزرگ این کشور یعنی علی دایی استقبال زیادی کردند. همچنین در ترکیب این تیم بازیکنانی از جمله کریم باقری، احمدرضا عابدزاده، حمید استیلی و خداداد عزیزی حضور داشتند.

او افزود: فوتبال ایران همچنان از تیم‌های قدرتمند محسوب می‌شود و بازیکنانی مانند سردار آزمون و مهدی طارمی را می‌بینیم که در لیگ‌های معتبر اروپایی بازی می‌کنند و علاوه بر آن علیرضا بیرانوند، مجید حسینی، احسان حاج صفی، سامان قدوس و علیرضا جهانبخش نیز از عملکرد بسیار خوبی برخوردار هستند.

مذاکره تعدادی از بازیکنان عراقی با باشگاه‌های ایرانی

نوری در رابطه با حضور بازیکنان عراقی در لیگ برتر ایران برای فصل بیست و چهارم خاطر نشان کرد: معتقدم که تعدادی از بازیکنان عراقی برای فصل آینده در لیگ برتر ایران حضور خواهند داشت و در حال حاضر مذاکراتی از سوی باشگاه‌های مطرح ایرانی با چند تن از بازیکنان عراقی صورت گرفته است.