تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3722642
شناسه : 3722642
تاریخ :
ورزشکاران المپیک با گجت جدید خنک می‌شوند اقتصاد ایران: محققان گجتی ابداع کرده اند که با قرار گرفتن روی بدن ورزشکاران گرمای بدن آنها را استخراج می کند تا احساس خنکی کنند و سطح عملکردشان در المپیک پاریس ارتقا یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازاینترستینگ انجینرینگ، همزمان با نزدیک شدن المپیک پاریس، ورزشکاران آماده می شوند نه تنها با رقبایشان بلکه با گرمای تابستان نیز روبرو شوند.

با توجه به آنکه پیش بینی می شود دمای هوا دوباره افزایش یاید، ورزشکاران با چالش های بیشتری برای دستیابی به مدال طلا روبرو خواهند بود. سازمان ملی آب و هوای فرانسه نیز گرمای بیشتر از حد معمول در جولای 2024 را پیش بینی کرده است.

از آنجا که فرانسه به حفظ محیط زیست طی بازی های المپیک تعهد کرده، امسال تهویه هوا برای مسکن ورزشکاران تامین نمی شود. این تصمیم محیط زیست دوستانه بدان معنا است که ورزشکاران باید برای مدیریت دمای بدنشان طی تمرین و رقابت و همچنین احیا بسیار چابک عمل کنند.

در همین راستا دانشگاه استنفورد و محققان آن به ایجاد راه حل هایی نوین برای کمک به ورزشکاران جهت مقابله با گرمای زیاد کمک کرده اند.

یکی از نوآوری های آنها گجت «کول میت»(CoolMitt) است. این دستگاه مانند یک دستکش بدون پنجه طراحی شده که با خنک کردن خون، گرما را از بدن انسان خارج می کند و دوباره آن را به قلب و ماهیچه ها برمی گرداند.

این گجت را می توان طی بازه های استراحت بین رویدادها، بین بازی ها و در باشگاه یا هرگونه توقف کوتاه مدتی طی تمرین یا رقابت به کار برد.

به گفته محققان اگر گرما از مرکز بدن خارج شود، در ماهیچه های فعال تجمیع نمی شود و آنها همچنان می توانند به حرکت ادامه دهند. بنابراین کول میت از هایپرترمیا یا رسیدن دمای بدن به سطحی خطرناک جلوگیری می کند. بنابراین فرد می تواند کار بیشتری انجام دهد. این گجت سطوح پوستی یا قسمت هایی از بدن که روی آنها مویی نروییده را هدف می گیرند که ساختار عروقی مخصوصی دارند و از بین بردن گرما تسهیل می کنند.