تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3722641
شناسه : 3722641
تاریخ :
دامغان میزبان آیین بزرگ سوگواری یازدهم محرم شد اقتصاد ایران: دامغان- آیین محوری و بزرگ سوگواری یازدهم محرم، با حضور پرشور مردم متدین شهرستان دامغان برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آئین محوری و بزرگ روز یازدهم محرم، ویژه اجماع هیأت‌های مذهبی شهرستان دامغان با حضور پرشور مردم عاشق اهل بیت (ع) این شهرستان از صبح امروز چهارشنبه آغاز و تا ظهر ادامه داشت.

مردم عاشق و دلداده امام حسین (ع) شهرستان دامغان از گوشه و کنار این شهرستان خودشان را به زیارتگاه بکیربن اعین (ع) رساندند تا در این مراسم پرشور مشارکت داشته باشند این مراسم، بزرگترین گردهمایی مذهبی شهرستان دامغان در طول سال در کنار راهپیمایی نمادین اربعین محسوب می‌شود.

هیأت‌های مذهبی از جای جای دامغان به صورت سینه زنی و زنجیر زنی در مسیرهای از قبل تعیین شده خودشان را به مقصد اصلی این گردهمایی بزرگ مذهبی می‌رسانند و در نهایت، مراسم نمادین روز یازدهم را با شور خاصی برگزار می‌کنند.

اجتماع بی نظیر مردم دامغان در مراسم روز یازدهم همه ساله جمع کثیری از رسانه‌ها و عکاسان و تصویر برداران را نیز به سمت خود می‌کشاند تا تصاویر دلدادگی مردم شهرستان را به دنیا مخابره کنند.

آئین ملی ۱۱ محرم دامغان ویژه سوگواری شهادت امام حسین (ع) همراه با نخل برداری در دامغان امروز با حضور مردم در سه مسیر از پیش تعیین شده شامل تکیه ابوالفضل (ع) آستان امامزاده علی ولی (ع) و میدان فرهنگ آغاز شد.

عزاداران حسینی در دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی مسیرهای سه گانه تا زیارتگاه بکیربن اعین (ع) را پیمودند و مردم عاشق امام حسین (ع) نیز در کنار دسته‌های عزاداری طی طریق کردند تا به مراسم محوری نخل برداری دامغان برسند.

امروز مردم دامغان یکصدا همراه با مراسم نخل گردانی، غریبم یا حسین (ع) و مظلومم یا حسین (ع)، شهیدم یا حسین (ع) سر دادند امروز چشمان مردم دیار صد دروازه، دیار مؤمنان و فضلا و علما و شهدا، اشک بار بود.

هیأت‌های عزاداری امسال نیز مانند سال‌های قبل علیرغم گرمای هوا، بسیار پرشور در این مراسم حضور یافتند همچنین حجت الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان نیز در این مراسم حضور یافتند.

نیروی انتظامی نیز اعلام کرده که نظم مراسم را به خوبی برگزار کرده است. از صبح امروز چهارشنبه همچنین محدودیت‌های ترافیکی در محدوده برگزاری مراسم یازدهم محرم در شهرستان دامغان وجود دارد که با اتمام مراسم این محدودیت‌ها نیز برطرف می‌شود.

قرار است عصر امروز مراسم نخل بزرگ شاهرود نیز برگزار شود تا به این ترتیب مراسم عمده محرم استان سمنان در دهه اول همین جا به پایان برسد.