تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3722608
شناسه : 3722608
تاریخ :
نماز جمعه حج مستمندان و سنگری برای دفاع از آرمان‌های انقلاب است اقتصاد ایران: دهدشت_ دبیر شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه گفت: نماز جمعه حج مستمندان و سنگری برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم عبودی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه با اشاره به پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور و اهمیت والای آن افزود: پیامبر اسلام (ص) فرمودند، نماز جمعه حج مستمندان است و حضرت علی (ع) نیز تاکید کردند که مخالفت با رهبران و پیشوایان در سه چیز، از جمله نماز جمعه، منجر به هلاکت خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه وحدت‌بخش و ارزشمند نماز جمعه در بین مسلمین، تصریح کرد: نماز جمعه سنگری است که از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کند.

عبودی گفت: به فرموده امام خمینی (ره)، منصب روحانیت حلقه‌ای است که بین دولت، مردم و مجلس ارتباط برقرار می‌کند و می‌تواند مشکلات مردم را در خطبه‌ها گوشزد کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه، در ادامه به نقش ائمه جمعه در برگزاری برنامه‌ها و مناسبت‌ها اشاره کرد و بیان داشت: امروز وظیفه ماست که پنجم مرداد را گرامی بداریم تا اثرگذاری و جایگاه رفیع نماز جمعه بیشتر شود.