تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3722584
شناسه : 3722584
تاریخ :
عمان؛ نخستین حریف ملی‌پوشان هندبالیست جوان ایران اقتصاد ایران: تیم ملی هندبال جوانان ایران فردا در نخستین دیدار خود در مرحله یک چهارم نهایی قهرمانی آسیا به مصاف عمان می‌رود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی هندبال جوانان پسر ایران که با 2 پیروزی برابر کویت و چین در مرحله مقدماتی هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا به عنوان تیم نخست گروه B به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده است، در نخستین بازی خود در این مرحله، فردا، پنجشنبه، 28 تیر، ساعت 18:30 به وقت تهران به مصاف عمان می‌رود. 

عمان سابقه حضور زیادی در 18 دوره برگزار شده رقابت‌های قهرمانی جوانان پسر آسیا نداشته  و تنها 6 دوره در این مسابقات شرکت کرده است.

این کشور طی 6 دوره حضور خود دو عنوان ششمی در سال‌های 1998 و 2004، یک رده هفتمی در سال 1996، یک رده هشتمی در سال 2018، یک عنوان نهمی در سال 2000 و یک رده یازدهمی در سال 2014 در کارنامه خود ثبت کرده است.

عمان در مرحله مقدماتی هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در گروه C با اردن میزبان و هند همگروه بود که 25 - 40 هند را از پیش رو برداشت اما مقابل اردن 22 - 30 شکست خورد تا به عنوان تیم دوم گروهش راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود.

تیم ملی هندبال پسر کشورمان پس از عمان در گروه دوم مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم‌های عربستان و ژاپن خواد رفت.

در این مرحله هشت تیم در دو گروه چهار تیمی قرار گرفته‌اند که دو تیم برتر از هر گروه به مرحله نیمه نهایی رفته و مجوز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان در سال 2025 در لهستان را کسب خواهند کردد.

دیدار دو تیم هندبال جوانان ایران و عمان فردا، پنجشنبه، 28 تیر، واز ساعت 18:30 به وقت کشورمان آغاز می‌شود. این دیدار بصورت مستقیم از شبکه ورزش سیما پخش می‌شود.  

هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا تا 4 مرداد به میزبانی اردن برگزار می‌شود.  4 تیم برتر این رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2025 در لهستان را کسب می‌کنند.

انتهای پیام/