تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3722582
شناسه : 3722582
تاریخ :
حمایت نیکی هیلی و دیسانتیس از ترامپ اقتصاد ایران: دونالد ترامپ در همایش ملی حزب جمهوری خواه، مورد تحسین و تایید دو رقیب سابق خود قرار گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ در همایش ملی حزب جمهوری خواه، مورد تحسین و تایید نیکی هیلی و ران دیسانتیس دو رقیب سابق خود، قرار گرفت.

در دومین روز گردهمایی ملی حزب جمهوری خواه در شهر میلواکی، و پس از گذشت چند روز از ترور ناموفق دونالد ترامپ در پنسیلوانیا، نیکی هیلی که پیشتر ترامپ را فردی شایسته برای ریاست جمهوری نمی دانست، از هوادارانش خواست تا برای غلبه بر جو بایدن دموکرات و برای صلاح ملت به ترامپ رای دهند.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل افزود: شما ممکن است در زمان رای دادن به ترامپ صددرصد با او موافق نباشید. اما باید به خاطر ملت به او رای دهید.

ران دیسانتیس رقیب سابق ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان و فرماندار فلوریدا، مورد استقبال گرم جمهوری خواهان حاضر در این نشست قرار گرفت و با حمله کلامی به بایدن 81 ساله، او را برای تصدی دوباره سمت ریاست جمهوری بسیار پیر دانست.

دونالد ترامپ در حالی در این نشست حضور داشت که چند روز تحت یک ترور ناموفق قرار گرفت و از ناحیه گوش راست آسیب دید. وی با گوش باند پیچی شده شرکت کرد و در کنار معاون خود دی جی ونس، نشسته بود. ونس پیشتر منتقد سرسخت ترامپ بود که تبدیل به یکی از طرفداران سرسخت او شده و قرار است سومین شب نشست را هدایت کند.

بسیاری از سخنرانان حاضر در نشست میلواکی تحت تاثیر لفاظی ها و سخنان تحریک آمیز ترامپ در مورد سیاست های ضدمهاجرتی قرار گرفته و خشمگینانه سیاست های بایدن در قبال مرزهای جنوبی کشور را مورد انتقاد قرار دادند.

علاوه بر این، سناتور کاری لیک، برنی مورنو، تد کروز و تام کاتن، جریان ورود مهاجران غیرقانونی به کشور را تهاجم نامیدند.

دونالد ترامپ پیشتر وعده داده که در صورت راه یابی دوباره به کلخ سفید بزرگترین و گسترده ترین اقدام در تاریخ آمریکا برای بازگرداندن مهاجران غیرقانونی را انجام خواهد داد.

این در حالی است که نتایج تازه ترین نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان می دهد 80 درصد رای دهندگان با سهم مساوی بین جمهوری خواهان و دموکرات ها، بر این باورند که کشور از کنترل خارج شده است.   

در نخستین روز این نشست، حزب جمهوری‌خواه رسما نامزدی دونالد ترامپ را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

همچنین رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند دونالد ترامپ، سناتور جیمز دیوید ونس از ایالت اوهایو را به عنوان معاون اول رئیس جمهور آمریکا انتخاب کرد.

وی در شبکه اجتماعی خود نوشت: پس از مشورت و تفکر طولانی و با در نظر گرفتن استعدادهای فوق‌العاده بسیاری دیگر، به ایننتیجه رسیدم که بهترین فرد برای تصدی سمت معاونت رئیس‌جمهور ایالات متحده، سناتور جی دی ونس از ایالت بزرگ اوهایو است.

بایدن در واکنش به ترور نافرجام دونالد ترامپ طی نطقی در کاخ سفید از تلاش‌های ماموران و نهادهای امنیتی و مجریان قانون قدردانی و بر این نکته تاکید کرد که خشونت در آمریکا جایی ندارد.

وی اعلام کرد که به رئیس سرویس امنیتی دستور داده است تا تمامی تدابیر امنیتی مرتبط با کنوانسیون حزب جمهوری‌خواه را بازبینی کند.

بایدن که پس از سوء قصد به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا اظهار نظر می‌کرد، گفت که هیجانات سیاسی می‌تواند بالا باشد اما «دیدگاه‌های متعارض کارزارها همیشه باید به صورت مسالمت‌آمیز حل و فصل شود، نه از طریق اعمال خشونت‌آمیز

رئیس‌جمهور ایالات متحده با بیان اینکه هیجان در دو طرف بالا گرفته است، گفت: «خطرات انتخابات بسیار زیاد است، اما خشونت راه حل نیست. ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم. دموکراسی آمریکایی یعنی جایی که استدلال‌ها با حسن نیت مطرح می‌شوند. دموکراسی آمریکایی یعنی جایی که به حاکمیت قانون احترام گذاشته می‌شود. جایی که نجابت، شرافت و بازی جوانمردانه فقط مفاهیم عجیب و غریب نیستند، بلکه واقعیت‌های جاری هستند».

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا روز شنبه در جریان سخنرانی در یک کمپین انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از ناحیه گوش راست مجروح شد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در اولین موضع خود که نشان از تشدید فشار دموکرات‌ها بر وی دارد، به شبکه آمریکایی BET گفت: «اگر پزشکان به من بگویند که مشکل سلامتی دارم، برای ادامه حضور در رقابت‌ها تجدیدنظر می‌کنم».

بایدن گفت: «زمانی که کاندید شدم، انتظار نداشتم اختلافات به این حد برسد، اکنون باید برای غلبه بر این چند دستگی‌ها عمیق در کشور به مسیر خود ادامه دهم». او سن بالای خود را یک مزیت عنوان کرد و گفت که این نشان دهنده تجربه و «حکمت» او است.

بایدن پیش از این گفته بود: ««اگر خداوند متعال پایین بیاید و بگوید کناره‌گیری کنم، از رقابت‌ها کنار می‌روم، اما خدا پایین نیامده است!»؛ اما موضع جدید او مبنی بر اینکه اگر پزشکان بگویند، شاید کنار برود، می‌تواند یک پالس برای کناره‌گیری از رقابت‌ها باشد.

در عین حال، وی در گردهمایی سالانه انجمن ملی پیشرفت رنگین پوستان در لاس وگاس، برای راه یابی دوباره به کاخ سفید با تمام قوا در انتخابات 5 نوامبر، اعلام آمادگی کرد.

بایدن تصریح کرد من با تمام قوا متعهد به انجام وظایف خود هستم. سیاست ما خیلی داغ شده است.

طی هفته‌های اخیر و با محرز شدن ناتوانی جسمی و ذهنی بایدن به خصوص در مناظره انتخاباتی در مقابل ترامپ، دهها نفر از نمایندگان، حامیان مالی و اعضای حزب دموکرات خواستار کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی و جایگزینی فرد دیگری با وی شده‌اند.

انتهای پیام/