تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3722581
شناسه : 3722581
تاریخ :
آمریکا و اعلام اولویت تعامل با حکومت طالبان اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد اولویت واشنگتن در تعامل با طالبان عدم استفاده از خاک افغانستان در حملات تروریستی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حمله اخیر به پایگاه ارتش پاکستان، از طالبان خواست اجازه انجام حملات تروریستی از خاک افغانستان را به هیچ‌کسی ندهند.

میلر به خبرنگاران گفت: «ما با مردم و دولت پاکستان در مبارزه با تهدیدات امنیت منطقه‌ای منافع مشترک داریم. ما همچنان از طالبان می‌خواهیم تا اطمینان حاصل کنند حملات تروریستی از خاک افغانستان انجام نمی‌شود. این یک اولویت برای ما در تعامل با آنها بوده و همچنان هم هست».

پیش از این نیز ارتش پاکستان در واکنش به حمله به پایگاه نظامی خود در «بنو» در بیانیه‌ای اعلام کرده بود این حمله توسط گروه «حافظ گل بهادر» انجام گرفته که در افغانستان مستقر است.

بیانیه در ادامه هشدار داد ارتش پاکستان در برابر تهدیدات ناشی از افغانستان اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

حکومت طالبان تاکنون به این اظهارات پاسخ نداده، اما همواره با رد چنین اتهاماتی تأکید کرده است مقصر دانستن افغانستان در ناامنی‌های پاکستان فرار مقامات این کشور از مسئولیت و تلاش آنها برای توجیه ناکامی‌های خود است.

انتهای پیام/.