تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3722555
شناسه : 3722555
تاریخ :
درمان ۶۱۳ مورد حیوان گزیدگی در جنوب غرب خوزستان اقتصاد ایران: اهواز - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در سه ماه نخست امسال ۶۱۳ مورد حیوان ‎‌گزیدگی در جنوب غرب خوزستان شناسایی و تحت درمان رایگان قرار گرفتند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر رضا فلاحی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای با اشاره به اینکه هر نوع حیوان‌گزیدگی حتی از سوی سگ‌های خانگی که واکسن زده‌اند، باید تحت درمان قرار بگیرد، اظهار کرد: بی‌توجهی به گزش حیوان خانگی و یا حتی گزش‌های کوچک می‌تواند زمینه‌ساز ابتلاء به بیماری هاری شود.

وی با بیان اینکه هاری یک بیماری کشنده است که مواردی از مرگ ناشی از آن نیز در کشور گزارش شده است، گفت: افراد با اولین گزش از سوی حیوانات با هر میزان شدت و جراحت باید به سرعت به منظور شستشوی محل آسیب‌دیده و تزریق واکسن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از تمام دستگاه‌های اجرایی بویژه شهرداران و دهیاران خواست نسبت به ساماندهی سگ‌های بلاصاحب که تهدیدکننده سلامت عموم جامعه هستند، یاری‌گر باشند.

فلاحی عنوان کرد: در سه ماه نخست سال جاری ۶۱۳ مورد حیوان ‎‌گزیدگی در جنوب غرب خوزستان شناسایی و تحت درمان رایگان قرار گرفتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲ درصدی داشته است.