تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3722514
شناسه : 3722514
تاریخ :
مذاکرات امنیتی آمریکا با مقامات لیبی اقتصاد ایران: معاون فرمانده نیروهای آمریکا در آفریقا «آفریکام» با نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی درباره همکاری‌های نظامی و امنیتی گفت‌وگو کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ژنرال « جان برنان» معاون فرمانده نیروهای آمریکا در آفریقا «آفریکام» با ورود به طرابلس به دیدار «عبدالحمید دبیبه» نخست وزیر دولت موقت وحدت ملی لیبی رفت و با او درباره همکاری‌ها دو جانبه در زمینه مبارزه با تروریسم و امنیت مرزها گفت‌وگو کرد.

براساس بیانیه دفتر رسانه‌ای دولت موقت وحدت ملی، در این دیدار که سرلشکر «محمد حداد » رئیس ستاد ارکان نیروهای مسلح لیبی حضور داشت، شماری از برنامه‌های آموزشی مشترک برای ارتقای توانمندی نیروهای ارتش لیبی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به نوشته پایگاه خبری «الوسط لیبیا» نشست مشترک آفریکام با وزیران و روسای ستاد ارتش‌های آفریقایی ماه گذشته میلادی در پایتخت گابن برگزار شد. در این نشست که سرلشکر حداد حضور داشت، فرمانده نیروهای آمریکا در آفریقا گفت: واشنگتن آماده همکاری نظامی دیپلماتیک با لیبی است.

تارنمای آمریکایی «تسک اندبریس» چندی قبل به نقل از یکی از فرمانده‌هان نظامی آمریکا در آفریقا «آفریکام» اعلام کرد: پس از کودتا در نیجر حاکمان نظامی این کشور از آمریکا خواستند نظامیان خود را از نیجر خارج کند، به دنبال این درخواست، واشنگتن به دنبال متحدان جدید در منطقه از جمله لیبی است تا نظامیان خود را در آنجا مستقر کند.

یا توجه به اینکه نیجر همسایه لیبی است، این احتمال وجود دارد که این کشور یکی از گزینه‌های آمریکا برای انتقال تجهیزات نظامی خود از نیجر باشد.

آمریکا به درخواست حاکمان جدید نیجر عملیات خروج نظامیان خود را از این کشور آفریقایی را از 8 ژوئن شروع کرده و قرار است این عملیات تا 15 سپتامبر سال جاری میلادی ادامه پیدا کند.

خروج نظامیان آمریکا از نیجر و تقویت روابط این کشور آفریقایی با روسیه شکست بزرگی برای آمریکا محسوب می‌شود چراکه واشنگتن نفوذ اطلاعاتی و نظامی خود را از غرب آفریقا از دست می‌دهد.

انتهای پیام/