تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3722496
شناسه : 3722496
تاریخ :
به اپلیکیشن News و Stocks اپل تبلیغات اضافه می‌شود؛ احتمالا از نوع کلیک‌بیت اقتصاد ایران: یکی از غول‌های تبلیغات کلیک‌بیت، آگهی‌های خود را در اپلیکیشن‌ News و Stocks اپل نمایش خواهد داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

شرکت تابولا (Taboola)، یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان تبلیغات Chumbox در اینترنت، قراردادی برای نمایش تبلیغات در اپلیکیشن‌های News و Stocks اپل منعقد کرد. به بنرهای تبلیغاتی با عناوین کلیک‌بیت، Chumbox گفته می‌شود. طبق قرارداد مذکور، اپل تابولا را به‌عنوان یکی از نمایندگان فروش تبلیغات خود فهرست کرده است و آگهی‌های شرکت مذکور را در خوراک خبری اپلیکیشن‌ها و مقالات منتخب برای کاربران ایالات‌متحده، بریتانیا، استرالیا و کانادا نمایش خواهد داد.

همکاری اپل با تابولا به این معنی نیست اپلیکیشن News به‌زودی پر از تبلیغات کلیک‌بیت خواهد شد؛ همان باکس‌های تبلیغاتی که با عناوین فریبنده و اغراق‌آمیز، خود را به شکل اخبار درآورده و در انتهای مقالات ظاهر می‌شوند. تابولا سازنده‌ی این نوع تبلیغات است و ظاهراً عملکرد خوبی هم در جذب کلیک دارد.

نمونه تبلیغات کلیک بیت
The Verge

طبق اعلام Axois، تابولا ازطریق اپلیکیشن Taboola Select، نوع دیگری از تبلیغات را هم ارائه می‌دهد که از نظر ظاهری با محتوای وب‌سایت یا اپلیکیشن هدف هماهنگ می‌شوند و محتوای ناشران برتر را به کاربران نمایش می‌دهند.

مقالات مرتبط:
  • تبلیغ جدید اپل با تمرکز بر امنیت مرورگر سافاری منتشر شد
  • اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد

آدام سینگولدا، مدیرعامل تبولا می‌گوید تیم نظارت بر تبلیغات اپل، روی تبلیغ‌دهندگانی که ازطریق شرکت متبوعش در اپلیکیشن‌های News و Stocks نمایش می‌یابند، کنترل‌های خاصی دارد.

نمی‌دانیم اپل و تابولا چه زمانی قرارداد خود را منعقد کرده‌اند، اما طبق داده‌های آرشیو اینترنت، نام تابولا حداقل از ماه می (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳) به وب‌سایت اپل اضافه شده است و به‌نظر می‌رسد این شرکت تبلیغاتی جایگزین یاهو شده باشد. NBCUniversal نیز تبلیغاتی در اپلیکیشن News و Stocks اپل نمایش می‌دهد، اما این آگهی‌ها فقط در ایالات‌متحده و بریتانیا قابل مشاهده هستند.