تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3722476
شناسه : 3722476
تاریخ :
بیمه سلامت چقدر از هزینه‌های درمان سوختگی را پوشش می‌دهد؟ اقتصاد ایران: وزارت بهداشت درباره وضعیت درمان سوختگی در کشور توضیحاتی ارائه داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، طبق اظهارات فرد دچار سانحه سوختگی، وقوع سانحه طی یک حادثه شغلی اتفاق افتاده است و بر اساس قوانین و ضوابط جاری، هزینه های درمان فرد مصدوم در حوادث شغلی، بر عهده کارفرما است.

هزینه های درمان سوانح سوختگی بسته به شدت، وسعت و نوع مداخله متغیر است. بنابراین برآورد هزینه، صرفاً بر اساس درصد سوختگی فاقد وجاهت کارشناسی است.با برخورداری بیمار از پوشش بیمه پایه سلامت، سازمان های بیمه گر فقط 90 درصد از هزینه خدمات تحت پوشش بیمه پایه را در خدمات بستری در تعهد دارند، مابقی هزینه ها (پس از کسر بیمه پایه و تکمیلی) از محل حمایتهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت می شود.

مع الوصف تعدادی از خدمات درمان سوختگی مانند فناوری میک، لیزر داپلر در تعهد بیمه پایه سلامت نیستند که جزء خدمات و فناوری های نسبتا جدیدی است و درحال حاضر در مرحله ارزیابی های اقتصادی، تدوین استاندارد و شناسنامه خدمات هستند تا پس از تائید هزینه اثربخشی و تعیین اندیکاسیونهای ارائه خدمت، جهت پوشش بیمه ای اقدامات لازم صورت پذیرد. در حال حاضر بر اساس مبانی فنی تا زمان تایید موارد یادشده، پوشش هزینه های آن از محل منابع عمومی صورت نمی پذیرد. برخی از اقلام سوختگی نیز همچون لباس، برخی پمادها و داروهای سوختگی نیز تحت پوشش بیمه پایه سلامت نیستند که به منظور کاهش پرداخت از جیب بیماران و حمایت از سهم پرداختی بیمار از محل یارانه سلامت و بسته حمایتی ابلاغی این معاونت، حمایت می گردند.

در خصوص پانسمان های سوختگی مفید (پانسمانهای نوین)، پوشش بیمه ای این پانسمانها بایستی در شورای عالی بیمه سلامت کشور تائید شده و پس از تصویب هیات محترم وزیران جهت اجرا ابلاغ گردد. بیمار سوختگی اتباع خارجی چنانچه به صورت قانونی درکشور اقامت داشته باشند، در صورت بهره گیری از پوشش بیمه سلامت و همچنین بسته حمایت مالی بیماران سوختگی، متحمل هزینه های سنگین نخواهند شد.

در مورد اتباع خارجی با اقامت غیر قانونی یا فاقد پوشش بیمه، کلیه هزینه های تشخیصی درمانی از جمله هزینه های سوختگی بر عهده فرد بوده و امکان حمایت رسمی از محل منابع مالی تعریف شده در اختیار معاونت درمان نیست و در صورت لزوم و انجام حمایت مراکز از ایشان سبب هزینه های سربار بیمارستانها می شود.