تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3722459
شناسه : 3722459
تاریخ :
نانوایی با استفاده از آرد کامل در خراسان شمالی افتتاح می‌شود اقتصاد ایران: بجنورد_ رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: نخستین نانوایی با استفاده از آرد کامل در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، شنبه افتتاح می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در راستای تلاش برای ترویج سبک زندگی سالم و متعادل، نخستین نانوایی با استفاده از آرد کامل در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، شنبه افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه این نانوایی جهت ترویج تغذیه سالم و ارائه نان‌های با کیفیت و مغذی تأسیس می‌شود، افزود: استفاده از آرد کامل در تولید نان باعث حفظ فیبر و مواد مغذی می‌شود و راه‌اندازی نانوایی با آرد کامل می‌تواند در بهبود سلامت عمومی و پیشگیری از بیماری‌های مزمن نقش مهمی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: نان کامل یا نان سبوس‌دار به دلیل وجود پوسته و جوانه، منبع غنی فیبر، ویتامین E، ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدان، یکی از بهترین گزینه‌ها برای امنیت غذایی محسوب و مصرف آن موجب کاهش میزان بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی عروقی، برخی از بیماری‌های سرطان و دیابت می‌شود.