تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3722455
شناسه : 3722455
تاریخ :
بایدن: با تمام قوا آماده‌ام اقتصاد ایران: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در یک گردهمایی در جمع سیاه پوستان در لاس وگاس، برای راهیابی دوباره به کاخ سفید با تمام قوا اعلام آمادگی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در گردهمایی سالانه انجمن ملی پیشرفت رنگین پوستان در لاس وگاس، برای راهیابی دوباره به کاخ سفید با تمام قوا در انتخابات 5 نوامبر، اعلام آمادگی کرد.

وی در نخستین سخنرانی خود پس از ترور ناموفق رقیب جمهوری خواهش دونالد ترامپ، اظهار کرد که بسیار خوشحال است که ترامپ در حادثه چند روز گذشته در پنسیلوانیا آسیب جدی ندیده است اما او را به دلیل برخی سیاست هایش از جمله سیاست اقتصادی در دوران همه گیری کووید 19، مورد انتقاد قرار داد.

بایدن افزود: اجازه بدهید یک بار دیگر بگویم زیرا ترامپ در مورد آن دروغ می گوید، نرخ بیکاری سیاه پوستان در دوران ریاست جمهوری من، به کمترین میزان خود رسیده است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین ترامپ را به دلیل آنکه در مناظره 27 ژوئن گفته بود، باراک اوباما شهروند آمریکایی نیست، مورد انتقاد شدید قرار داد.

بایدن تصریح کرد من با تمام قوا متعهد به انجام وظایف خود هستم. سیاست ما خیلی داغ شده است.

این در حالی است که تا پیش از ترور ناموفق ترامپ، استراتژی کمپین بایدن، انتقاد شدید از ترامپ و معرفی وی به عنوان تهدیدی برای دموکراسی آمریکا و ناتوانی وی در پذیرش شکست در انتخابات 2020 و اتهامات کیفری او بود اما پس از حادثه ترور ترامپ، حملات کلامی و آگهی های تبلیغاتی علیه وی را متوقف و بر وحدت و یکپارچگی تمرکز کرد.

انجمن ملی پیشرفت رنگین پوستان، قدیمی ترین و بزرگترین سازمان حقوق مدنی آمریکاست و حوزه انتخابیه کلیدی برای حزب دموکرات است. در حالی که در انتخابات 2020، سیاه پوستان گرایش چشمگیری به بایدن داشتند و به او رای دادند اما نتایج نظرسنجی های اخیر نشان دهنده کاهش حمایت از وی در انتخابات سال جاری است.

این در حالی است که بایدن روز یک شنبه از مردم آمریکا خواست تا التهاب سیاسی موجود را کاهش داده و بر حل مسالمت آمیز اختلافات تاکید کرد. وی خاطرنشان کرد انتخابات ریاست جمهوری 5 نوامبر، «زمان آزمون» خواهد بود.

وی همچنین در مصاحبه با ان بی سی تصریح کرد از اینکه در یکی از کمپین های خود، عبارت « به هدف زدن» را برای اشاره به ترامپ استفاده کرده، اشتباه کرده است. بایدن علاوه بر این، پس از حادثه ترور ترامپ، سفر خود به تگزاس را لغو کرد.  

این در حالی است که جو بایدن در اولین موضع خود که نشان از تشدید فشار دموکرات‌ها بر وی دارد، به شبکه آمریکایی BET گفت: «اگر پزشکان به من بگویند که مشکل سلامتی دارم، برای ادامه حضور در رقابت‌ها تجدیدنظر می‌کنم».

بایدن گفت: «زمانی که کاندید شدم، انتظار نداشتم اختلافات به این حد برسد، اکنون باید برای غلبه بر این چند دستگی‌ها عمیق در کشور به مسیر خود ادامه دهم». او سن بالای خود را یک مزیت عنوان کرد و گفت که این نشان دهنده تجربه و «حکمت» او است.

بایدن پیش از این گفته بود: ««اگر خداوند متعال پایین بیاید و بگوید کناره‌گیری کنم، از رقابت‌ها کنار می‌روم، اما خدا پایین نیامده است!»؛ اما موضع جدید او مبنی بر اینکه اگر پزشکان بگویند، شاید کنار برود، می‌تواند یک پالس برای کناره‌گیری از رقابت‌ها باشد.

طی هفته‌های اخیر و با محرز شدن ناتوانی جسمی و ذهنی بایدن به خصوص در مناظره انتخاباتی در مقابل ترامپ، دهها نفر از نمایندگان، حامیان مالی و اعضای حزب دموکرات خواستار کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی و جایگزینی فرد دیگری با وی شده‌اند.

انتهای پیام/