تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3722438
شناسه : 3722438
تاریخ :
مشارکت در استفاده بهینه برق کلید برون رفت از گرمای بی سابقه است اقتصاد ایران: رشت- مدیرعامل برق منطقه ای گیلان گفت: کلید برون رفت از گرمای بی سابقه تابستان جاری همدلی و مشارکت عمومی در استفاده بهینه برق است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمود دشت بزرگ پیش از ظهر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: کلید برون رفت از گرمای بی سابقه تابستان جاری، همدلی و مشارکت عمومی در استفاده بهینه از برق است.

وی با بیان اینکه با کمک هم به راحتی می‌توانیم از اوج بار امسال نیز عبور کنیم و اوقات روشنی را برای یکدیگر رقم بزنیم، افزود: عبور از اوج بار سال جاری، مستلزم همکاری، همدلی، مساعدت و مشارکت همه هموطنان بوده و نقش یکایک افراد در این خصوص، پررنگ و با اهمیت است.

دشت بزرگ ایجاد حساسیت در زمینه استفاده درست از برق را ضرورتی انکارناپذیر عنوان کرد و گفت: نگرش استفاده هوشمندانه از برق باید با ایجاد حساسیت، نهادینه شود تا رفتاری منطقی و درست در استفاده بهینه از برق را شاهد باشیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان ادامه داد: برای آنکه شاهد رفتاری همه گیر در حوزه مدیریت مصرف برق از مشترکان باشیم، پیام‌های مدیریت مصرف برق باید از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشند.

وی افزود: پیام‌های مدیریت مصرف، باید شامل تمامی حامل‌های انرژی بوده تا از هدر رفت منابع مالی جلوگیری کنیم. همچنین این پیام‌ها باید مستمر و منحصر به فصل و روزهای خاصی از سال نباشد.

دشت بزرگ اضافه کرد: از دیگر ویژگی‌های پیام‌های مدیریت مصرف، مشارکت، دخیل و درگیر بودن تمامی دستگاه‌ها، نهادها در این موضوع است و این وظیفه بزرگ ملی نباید به دستگاه خاصی محول شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: با رعایت این موارد، به طور حتم شاهد تحولی اساسی در فرهنگ استفاده بهینه از انواع انرژی خواهیم بود و همگان از این نعمت‌ها بهره مند شده و از آن لذت خواهند برد.

دشت بزرگ با اشاره به استقرار گنبد حرارتی گفت: بدون شک، تنها راه برون رفت از این شرایط سخت و اضطرار که گرمای بی سابقه‌ای منطقه ایران و کشورهای اطراف را احاطه کرده،، همدلی و همراهی هموطنان عزیز است تا بتوانیم با موفقیت از آن عبور کنیم.