تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3722427
شناسه : 3722427
تاریخ :
رزمایش مشترک چین و روسیه در دریای جنوبی چین اقتصاد ایران: طبق برنامه سالانه و توافق میان چین و روسیه، ناوگان کشتی‌های دریایی چین و روسیه در روز ۱۴ ژوئیه وارد دریای جنوبی چین شده و چهارمین گشت مشترک دریایی را در آب‌های مربوطه در غرب و شمال اقیانوس آرام انجام دادند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رادیو ملی چین به نقل از مقامات نظامی چین گزارش داد: این اقدام مشترک طرف ثالثی را هدف قرار نمی‌دهد و ارتباطی با وضعیت کنونی بین‌المللی و منطقه‌ای ندارد.

رزمایش‌های مشترک با هدف تقویت اعتماد متقابل استراتژیک، تبادل مهارت‌ها و توانایی‌های رزمی دو قدرت نظامی انجام شده و در مقابله با تهدیدات امنیتی دریایی انجام می‌شود و تفاهم متقابل و دوستی سنتی بین ارتش دو کشور را تعمیق می‌بخشد.

این رزمایش، چهارمین رزمایش مشترک دریایی بین چین و روسیه پس از سال 2021 بود.

در طی این رزمایش گروه گشت مشترک متشکل از ناوشکن «یین چوان» مجهز به موشک هدایت شونده، و ناو محافظ «هنگ شوی» از چین و یک ناو اسکورت روسی حضور داشتند. هر دو طرف از هلیکوپتر و یک تیم عملیات ویژه  برای محافظت از این ناوها استفاده کردند و طی این رزمایش، گروه‌های  گشتی مشترک تمریناتی را در مورد بازرسی و دستگیری دشمن فرضی در محل و فرود هلیکوپتر روی ناوها و ناوشکن‌ها انجام دادند.

انتهای پیام/