تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3722400
شناسه : 3722400
تاریخ :
اتاق فرار و سینما ترس؛ جدیدترین تفریح جوانان ایرانی اقتصاد ایران: بازی مافیا و شهروند دیگر خیلی وقت است که از رونق خود افتاده و کافه‌هایی که زمانی برای اجرای این بازی جای نشستن نداشتند، دوباره به همان خلوت قبل خود برگشته‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بازار -

امروزه برای بسیاری از افراد، بازی مافیا تکراری شده است و بازی‌هایی مانند پانتومیم، ادابازی، جاسوس و ... هم نتوانسته جایگزین هیجان بالای بازی مافیا شود. برررسی تفریحات جدید جوانان ایرانی نشان می‌دهد که آنان به‌دنبال تجربه سرگرمی‌های هیجانی‌تری مانند اتاق‌های فرار و سینما ترس هستند و این تفریحات اکنون در بورس سلیقه جوانان ایرانی قرار گرفته است. در این مطلب به معرفی این سرگرمی‌ها و علت فراگیر شدن آن در بین جوانان پرداخته‌ایم.

 

اتاق فرار و سینما ترس؛ سرگرمی‌هایی نوستالوژی

اگر به خاطرات کودکی‌تان رجوع کنید، می‌بینید که حداقل یکبار هم که شده از دیدن خواهر یا برادرتان با ملافه سفید ترسیده‌اید و پس از ترسیدن، از واکنش خود حسابی خندیده و لذت برده‌اید و احتمالا در فکر جبران برآمده‌اید. در واقع این لذت را باید به وجود هورمونی به نام آدرنالین مرتبط دانست که زمانی در بدن فعال می‌شود که به صورت ناگهانی دچار ترس یا استرس شوید.

فلسفه شکل‌گیری تفریحاتی مانند اتاق‌های فرار یا سینما ترس نیز دقیقا بر همین موضوع علمی سوار است، به بیان علمی‌تر روانشناسی لذت از ترس می‌گوید که: اگر مغز بداند که خطر واقعی وجود ندارد، آزاد شدن سریع آدرنالین برای ما لذت‌بخش می‌شود.

شما در اتاق‌های فرار یا حین تماشای فیلم در سینما ترس، هراس و وحشت را در محیطی امن تجربه می‌کنید و به شکلی اصولی با ترس‌های خود مواجه می‌شوید، از این رو تعجب نکنید که اگر پس از امتحان کردن این سرگرمی‌ها احساس کنید که اعتماد به نفس و قدرت مدیریت هیجان‌ و احساسات شما افزایش پیدا کرده است. زیرا که اساسا این گونه سرگرمی‌ها علاوه بر لذت و هیجان زیاد، مزایای زیادی برای روح و روان شما نیز دارد.

 

اتاق‌های فرار، ترس متوسط در برابر معمای زیاد

هر چند ایده بازی اتاق‌های فرار به کشور ژاپن باز می‌گردد، اما مردم ایران همانطور که در مافیا روی دست روسی‌ها زدند؛ در این سرگرمی نیز به مقام بالایی دست پیدا کرده‌اند. این بازی مهیج و گروهی برای اولین بار در سال 1395 با عنوان "بازی نجات شهر" در ایران متولد شد و در همان دوران نیز مورد استقبال زیادی قرار گرفت، به صورتی که در حال حاضر حدود 278 اتاق فرار در کشور شناسایی شده است که روز به روز در حال افزایش هستند.

در اتاق‌های فرار، مسابقه اصلی شما با زمان است. شما در این بازی با اعضای تیم خود در اتاق‌هایی با ژانرهای مخصوصی (ترسناک، رازآلود و ...) محبوس شده‌اید و باید پازل‌های مختلف و کرک کدهای اعداد را حل کنید تا بتوانید قفل درها را باز کرده و به اصطلاح فرار کنید.

البته قضیه به این سادگی هم نیست، زیرا اکتورها یا همان بازیگران اتاق فرار بیکار نمی‌نشینند و هر لحظه ممکن است توسط یکی از آنان غافلگیر شوید. البته نباید بترسید یا دستپاچه شوید؛ زیرا شما فقط 60 دقیقه وقت برای خروج از اتاق دارید و هر یک ثانیه هم برای تیم شما ارزشمند است.

اگر تا به امروز این سرگرمی را تجربه نکرده‌اید، خوب است بدانید که قالب منحصر به فرد بازی اتاق فرار که تاکید زیادی بر همکاری و کار گروهی دارد، می‌تواند برای آموزش مفاهیم اجتماعی استفاده شود و مزایای زیر را نیز برای بازیکنان خود به ارمغان آورد:

همچنین بازی اتاق فرار، دارای محدودیت سنی نیست و شما می‌توانید این سرگرمی را با توجه به گروه سنی (کودک، نوجوان و بزرگسال) و ژانر بازی به همراه خانواده یا دوستان خود تجربه کنید.

سینما ترس؛ درجه آخر وحشت

یکی از موارد کلیشه‌ای اکثر فیلم‌های ترسناک، رفتن گروهی از دختران و پسران به یک خانه متروک و جن‌زده است. رفتن به محیط‌های ترسناک و جن‌زده برای طرفداران دنیای وحشت، جذابیت خاص خود را دارد و پرداختن نویسندگان ژانر وحشت به این موضوع نیز گواه بر همین قضیه است.

البته شما در سینما ترس فقط قرار نیست به یک سینمای وحشتناک و با دکوری خوف‌انگیز وارد شوید، بلکه قرار است در این محیط، فیلم ترسناک هم ببینید! یعنی رویایی با درجه صدم ترس. علاوه بر دکور، اکتورها و جلوه‌های صوتی و تصویری خاصی برای ترساندن شما تدارک دیده شده‌اند که در لحظات اوج داستان مسئولیت بالا بردن آدرنالین خون شما را دارند.

شما با وجود محیط اختصاصی سینما ترس، دیگر برای تماشای فیلم ترسناک نیازی به کشیدن پرده‌ها یا خاموش کردن چراغ‌ها ندارید. زیرا ایده سینما ترس بر فراهم کردن حداکثری یک محیط ترسناک برای نمایش فیلم‌های ژانر وحشت است که این کار به کمک یک تیم تخصصی پشت صحنه تامین می‌شود.

از این رو در سینما ترس، بیننده خط داستانی فیلم را تا کوچک‌ترین جزئیات ممکن احساس خواهد کرد، یعنی برای شخص احساسات و عواطف بازیگر فیلم کاملا همزاد‌پنداری می‌شود. به همین خاطر با هر سکانس ترسناک و واکنش بازیگر فیلم، تماشاگر نیز همان واکنش را بروز می‌دهد و ترس خود با جیغ کشیدن یا لرزیدن تخلیه می‌کند.

اگر قصد تجربه این سرگرمی را دارید، از فکر خریدن پاپ‌کورن منصرف شوید، زیرا هر بار که با دیدن یک شی متحرک در اتاق به خودتان بلرزید، ممکن است پاپ‌کورن‌ها را به زمین بریزید. همچنین این سرگرمی برای افرادی که از ترسناک‌ترین فیلم‌های ژانر وحشت مانند آنابل، احضار و ... هم نترسیده‌اند، تفریح بسیار مناسبی است.

منبع: t4f.ir

"این مطلب تبلیغاتی است"