تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3722384
شناسه : 3722384
تاریخ :
تردد ۱۰۹ هزار کامیون حامل کالاهای صادراتی از گمرکات مرزی کرمانشاه اقتصاد ایران: کرمانشاه- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه از تردد بیش از ۱۰۹ هزار دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از گمرکات مرزی این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علی اصغر عباس زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی سه ماهه نخست از سال جاری ۱۰۹ هزار و ۶۳۱ دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از طریق گمرکات مرزی استان کرمانشاه کالای خود را به کشور عراق صادر کردند.

وی افزود: از این تعداد کامیون عبوری حامل کالای صادراتی از حوزه نظارت گمرکات این استان، گمرک پرویزخان با تردد ۵۸ هزار و ۵۶۰ دستگاه بیشترین سهم کامیون‌های حامل کالای صادراتی را در بین گمرکات کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه سهم گمرک خسروی از کامیون‌های حامل کالای صادراتی طی سه ماهه نخست سال جاری از گمرکات این استان را ۱۷ هزار و ۹۶۳ دستگاه و تعداد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی از گمرکات سومار را ۱۷ هزار و ۶۸۱ دستگاه اعلام کرد.

عباس زاده ادامه داد: تعداد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی از گمرک شوشمی پنج هزار و ۹۰۴ دستگاه و گمرک شیخ صله ۹ هزار و ۵۲۳ دستگاه بوده است.

وی حجم کالاهای صادراتی توسط این تعداد کامیون را یک میلیون ۶۶۹ هزار و ۴۱۲ تن به ارزش ۸۵۴ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۷۶۸ دلار دانست.

عباس زاده گفت: عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات این استان میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و… بوده است.