تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3722365
شناسه : 3722365
تاریخ :
طراحی و توسعه سامانه تعیین قیمت ارزی واردات کالای کشاورزی اقتصاد ایران: فراخوان طراحی و توسعه سامانه تعیین قیمت ارزی واردات کالای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از سوی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال منتشر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، بخش مهمی از تامین امنیت غذایی به عهده وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد. وزارت جهاد کشاورزی واردات کالاهای کشاورزی و نهاده‌های دامی را با پرداخت ارز به نرخ ترجیحی یا نیمایی به واردکنندگان انجام می‌دهد. باتوجه ‌به تفاوت جدی این نرخ با سایر نرخ‌های دسترسی به ارز، ضرورت دارد مقدار ارز تخصیص‌یافته به واردات این کالاها به طور کارآمدی مدیریت شود تا از توزیع رانت ارز ارزان بدون ورود کالا و نشت این ارز به بازار غیررسمی جلوگیری شود.

معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ازآنجاکه قیمت‌گذاری کالاها برای صدور ثبت سفارش و تخصیص ارز را انجام می‌دهد و چون از طرفی در تأمین ارز مورد نیاز محدودیت وجود دارد، نیازمند است ارزش کالاهای ثبت سفارش شده واقعی باشد تا از اتلاف منابع ارزی محدود در اختیار وزارت جهاد کشاورزی جلوگیری کند.

هدف از این سامانه، پیش‌بینی‌پذیر کردن وضعیت بازار کالاهای کشاورزی و به طور ویژه غلات و نهاده‌ها برای نهاد تصمیم‌گیر و همچنین وضعیت قیمت‌گذاری برای بخش خصوصی و واردکنندگان است، به نحوی که تغییرات دوره‌ای بازارهای جهانی نیز برای ذی‌نفعان کشف و آشکار شود.

مهلت این فراخوان تا ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۳ بوده و اطلاعات لازم در خصوص این فراخوان از اینجا و پیوست فنی فراخوان از اینجا قابل دریافت است.

متقاضیان در صورت داشتن هرگونه پرسش می‌توانند با شماره تلفن ۸۳۵۳۱۰۱۳ (بیگی) تماس بگیرند.