تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3722363
شناسه : 3722363
تاریخ :
بارش‌های رگباری از پنجشنبه در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود اقتصاد ایران: ارومیه- رییس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارش‌های رگباری از پنجشنبه در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صابری در این زمینه افزود: بر اساس الگوهای پیش یابی با توجه به عبور متناوب امواج از تراز میانی جو، احتمال وقوع بارش‌های رگباری از روز پنجشنبه در استان وجود دارد و لازم است تدابیر لازم در راستای کاهش خسارت‌ها به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: رگبار متناوب باران و رعد و برق همراه با وزش باد گاهی شدید از روز پنجشنبه برای استان پیش بینی می‌شود.

صابری با بیان اینکه نوع مخاطره در روزهای پیش رو، رگبار باران و تندبادهای لحظه‌ای است، اظهار کرد: این شرایط تا اواخر وقت روز یکشنبه در استان ادامه دارد و احتمال آبگرفتگی معابر شهری و طغیان رودخانه‌ها نیز وجود دارد.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی از شهروندان خواست تا از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تا پایان این شرایط جوی به علت احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها خودداری کنند.

صابری توصیه کرد: به علت احتمال وقوع رعد و برق و صاعقه شهروندان از تردد در ارتفاعات، کوهنوردی و همچنین چرای احشام پرهیز کنند.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته پلدشت با ۳۶ درجه گرم‌ترین و چالدران با ۱۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین شهرهای آذربایجان غربی بودند؛ دمای هوای ارومیه هم بین ۱۶ و ۳۳ درجه سانتی گراد در نوسان بود.