تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3722358
شناسه : 3722358
تاریخ :
بذرپاش: ترانزیت کالا در حوزه جاده‌ای رشد ۷۰ درصدی داشته است اقتصاد ایران: وزیر راه و شهرسازی گفت: ترانزیت کالا در حوزه جاده‌ای رشد ۷۰ درصدی داشته است و تا پایان سال از میزان ۲۰ میلیون تن نیز عبور خواهیم کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره اقدامات این وزارتخانه گفت: در روزهای آینده دوخطه شدن خط ریلی اهواز-اندیمشک به طول ۱۱۰ کیلومتر به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: ترمینال فرودگاه بین‌المللی رامسر هم به مدار خدمت‌رسانی شبکه فرودگاهی کشور می‌پیوندد و افتتاح خواهد شد. هم‌چنین ترمینال فرودگاه ایلام به بهره‌برداری خواهد رسید و شبکه فرودگاهی را در جنوب‌غرب کشور توسعه می‌دهد.

بذرپاش در ادامه عنوان کرد: بیش از ۸۷ هزار از زائران به حج رفته و بازگشتند و عملیات حج به پایان رسید، این کار بزرگ با همکاری دستگاه‌های مختلف به سرانجام رسید.

وزیر راه اظهار کرد: با پیگیری‌های شهید رئیسی و همچنین آقای مخبر، سفارتخانه جدید آذربایجان در تهران بازگشایی شد. با این کشور کارهای خوبی در حوزه ترانزیتی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

بذرپاش خاطر نشان کرد: ترانزیت کالا در حوزه جاده‌ای رشد ۷۰ درصدی داشته است؛ تا پایان سال از میزان ۲۰ میلیون تن نیز عبور خواهیم کرد.

وی افزود: قانون ساماندهی بازار املاک و مسکن ابلاغ شد و سقف اجاره‌بها مشخص شد. مکانیزم‌های سختگیرانه‌ای در نظر گرفته شده که به نفع مردم است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: هم‌چنین سامانه خودنویس نیز فعال است و روزانه حدود ۸ هزار قرارداد اجاره در سامانه ثبت می‌شود.