تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3722334
شناسه : 3722334
تاریخ :
ارزش بازار تجهیزات پزشکی کشور ۲.۵ میلیارد دلار است اقتصاد ایران: مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، ارزش بازار تجهیزات پزشکی کشور را ۲.۵ میلیارد دلار عنوان کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سعیدرضا شاهمرادی، با اشاره به اقدامات انجام شده حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی در دولت سیزدهم، گفت: حوزه تجهیزات پزشکی در کشور، دارای ارزش ۲.۵ میلیارد دلاری بوده که حدوداً ۶۰ درصد از طریق واردات و ۴۰ درصد از طریق تولید تأمین می‌شود.

وی افزود: البته در سال‌های اخیر با اعمال سیاست‌های حمایت از تولید، نسبت ۶۰ به ۴۰ تقریباً به هم نزدیک شده و به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

شاهمرادی با اشاره به انتشار دستورالعمل حمایت از تولید تجهیزات پزشکی، ادامه داد: بسته حمایتی تولید در راستای حمایت از رشد تولید داخل، تسریع و تسهیل در صدور پروانه‌های تولید نیز در این دوره تدوین و ابلاغ شد.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: ابعاد مختلف رشد تولید از نظر رشد کمی، رشد کیفی، رشد به لحاظ نوع فناوری، رشد به لحاظ سطح پیچیدگی تبیین شده است.

وی، تولید و انتشار داشبورد الکترونیکی فهرست اولویت‌های تولید و تدوین و رونمایی از"کتابچه اولویت‌های تولید" را یکی دیگر از اقدامات مثبت در راستای تحقق شفافیت و حمایت از تولید عنوان کرد.