تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3722332
شناسه : 3722332
تاریخ :
پروژه مهر اقدامی برای شاداب سازی مدارس است اقتصاد ایران: سنندج_رییس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: پروژه مهر طرحی ملی وراهبردی و اقدامی برای شاداب سازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این پروژه از سوی وزارت آموزش و پرورش و ادارات کلید خورده و در مدارس اجرا یی می‌شود و موفقیت آن در مسیر مطلوب برگزار کردن سال تحصیلی جدید نیازمند ساماندهی به موقع امور آموزشی است.

وی افزود: در همین راستا کارگروه پروژه مهر در آموزش و پرورش استثنایی کردستان به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی فعالیت‌ها و تمهید مقدمات بازگشایی مدارس بر اساس ۹ کارگروه برنامه ریزی، ساماندهی و بهسازی منابع، نیرو و تجهیزات، کیفیت بخشی آموزشی و تربیتی، اطلاع رسانی، احراز صلاحیت، نظارت و ارزیابی، مردمی سازی و انتخاب و انتصاب مدیران مدارس کار خود را آغاز کرده است.

محمدی پروژه مهر را اقدامی در جهت شاداب سازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان با نیازهای ویژه دانست و افزود: پروژه مهر با هدف سامان دهی و آماده سازی امکانات و وسایل آموزشی، توسعه شایستگی‌های معلمان، ساماندهی مطلوب و توانمندسازی نیروی انسانی، برنامه‌ریزی جهت ثبت، سفارش و توزیع کتب درسی و… در حال اجرا است.

پروژه مهر اقدامی برای شاداب سازی مدارس است

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تأکید بر استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود در خدمت رسانی به دانش آموزان با نیازهای ویژه بیان کرد: کمبود نیروی آموزشی متخصص، تجهیزات آموزشگاهی و کارگاهی، عدم مناسب سازی فضاهای آموزشی و نبود زمینه اشتغال برای دانش آموزان فارغ التحصیل چالش‌های مهم پیش روی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان است.

محمدی پروژه مهر را یک اقدام زیر بنایی مدیریت شده و نظام مند در شناخت مشکلات موجود در فضاهای آموزشی و ساماندهی بهینه نیروی انسانی دانست و ادامه داد: پروژه مهر فرصتی فراهم می‌کند که فضا و فعالیت‌های مدرسه، متناسب با امکانات و خلاقیت عوامل اجرایی سند تحول بنیادین، آماده ارائه خدمات مطلوب به دانش آموزان و همکاران شود.

وی اظهار داشت: کارگروه‌های مختلف باید با تمهید سازوکارهای نظارتی بر اجرای مطلوب فعالیت‌ها در مدارس نظارت داشته و با بهره‌گیری از توان و تخصص کارکنان زمینه ارتقای کیفیت آموزشی، تربیتی هرچه بهتر مدارس را فراهم کنند.

پروژه مهر اقدامی برای شاداب سازی مدارس است

رئیس آموزش و پرورش استان در خصوص انتخاب و انتصاب مدیران جدید مدارس تصریح کرد: انتخاب و انتصاب مدیران باید با حساسیت و دقت کامل صورت گیرد تا مدیرانی کارآمد و با انگیزه انتخاب شوند.

وی در پایان با بیان اینکه پروژه مهر امسال با شعار همه با هم یک‌صدا مدرسه قوی، ایران قوی است، تصریح کرد: توجه به نقاط قوت و تجارب سال‌های گذشته و نیازهای نوین نظام تعلیم و تربیت، قدرت تصمیم‌گیری و تقویت روحیه مشارکت‌جویی در پویایی مدارس و ارائه خدمات مطلوب به دانش آموزان بسیار مورد تاکید است.