تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3722325
شناسه : 3722325
تاریخ :
هاآرتص:باید جرات داشته باشیم و بگوییم که شکست خوردیم اقتصاد ایران: یک رسانه عبری زبان با بیان اینکه اسرائیل درواقع یک پایگاه نظامی است و همواره با جنگ زندگی کرده، تاکید کرد ما باید جرات داشته باشیم و به این واقعیت اعتراف کنیم که شکست خوردیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ادامه اعترافات صهیونیست‌ها به فرسایشی شدن جنگ غزه و ناکامی اسرائیل در رسیدن به هیچ یک از اهدافی که در این جنگ تعیین کرده بود، روزنامه عبری هاآرتص در مقاله جدید خود به این منظور اعلام کرد: افکار عمومی اسرائیلی‌ها متقاعد شده که شکست اسرائیل در جنگ، تبدیل به واقعیت شده است و مسیری که در نهایت به بازگشت اسرا از غزه منتهی می‌شود، انجام مذاکره و انعقاد معامله تبادل اسراست، نه ادامه جنگ.

اسرائیلی‌ها باید جرات داشته باشند و اعتراف کنند که شکست خوردیم

این رسانه صهیونیستی تاکید کرد: آنچه جامعه اسرائیلی اکنون به آن نیاز دارد، این است که جرات داشته باشیم بگوییم ما در 7 اکتبر شکست خوردیم.

در مقاله روزنامه هاآرتص آمده است: امروز یکی از عمیق‌ترین شکاف‌ها در جامعه اسرائیلی، بین کسانی است که می‌فهمند ما شکست خورده‌ایم و کسانی که هنوز نمی‌توانند این واقعیت را بپذیرند. این شکاف میان کسانی است که جرات رویارویی با واقعیت را دارند، با کسانی که همچنان خودشان را فریب می‌دهند و تصور می‌کنند که می‌توانند شکست سنگین در هفت اکتبر را با پیروزی جبران کنند.

این رسانه عبری تاکید کرد: کسانی که می‌توانند با واقعیت، آنگونه که هست روبرو شوند، موفق به درک یکی از مهمترین مسائل در جنگ کنونی شده‌اند؛ به این صورت که ما اسرائیلی‌ها می‌توانیم شکست بخوریم، اما به زندگی خود ادامه دهیم و این یک کشف مهم است. حتی اگر این یک اعتراف سخت و ترسناک باشد، اما باید جرات داشته باشیم و بگوییم که شکست خوردیم.

جنگ برای اسرائیل یک هدف است نه وسیله

روزنامه عبری هاآرتص همچنین در یک مقاله دیگر به قلم «بی مایکل» نویسنده و تحلیلگر صهیونیست، کشتار بیش از 100 فلسطینی در قتل عامی که ارتش اسرائیل چند روز قبل علیه آوارگان فلسطینی در منطقه المواصی در خان یونس انجام داد، اشاره و اعلام کرد: 100 فلسطینی به قتل رسیدند تا نتانیاهو به صندلی خود برای قدرت بچسبد.

این نویسنده صهیونیست افزود: ما می‌خواهیم این مقاله را با گفتن یک حقیقت آغاز کنیم و آن، این است که اسرائیل هرگز یک کشور نبوده است؛ بلکه یک پایگاه نظامی است نه چیز دیگر. سوالی که اکنون ذهن بسیاری از اسرائیلی‌ها را مشغول کرده این است که چه کسی قرار است این بار سنگین را به دوش بکشد.

وی در ادامه تصریح کرد: اسرائیلی‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: دسته اول گروهی از افراد فاسد و مزاحم هستند که هر کاری که می‌خواهند انجام می‌دهند. در اینجا منظور ما گروه حریدی‌های افراطی است که هر طور که می‌خواهند رفتار می‌کنند و از خدمت در ارتش هم معاف می‌شوند. اما گروه دوم کسانی هستند که طبق عقیده یهودی، منتظر آمدن مسیح منجی مانده‌اند و معتقدند که این دستور را خدا به آنها داده و همواره با آنها صحبت می‌کند.

نویسنده این مقاله با کنایه کوبنده به مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی حمله کرده و گفت: آنها با اسرائیلی‌ها به عنوان منبع مالیاتی رفتار و آنها را وادار می‌کنند که در جنگ بمیرند یا به گروگان گرفته شوند. در هر صورت کابینه‌های اسرائیل به افرادی ساده لوح نیاز دارند که برای دفاع از اسرائیل، جان خودشان را از دست بدهند.

در ادامه این مقاله آمده است: به نظر می‌رسد هیچکس نمی‌خواهد این حقیقت دردناک را به اسرائیلی‌ها بگوید: اینکه از نظر اسرائیل جنگ وسیله‌ای برای رسیدن به هدف نیست، بلکه جنگ خود هدف است. در این میان مسائلی وجود دارد که نمی‌توان آنها را فاش کرد؛ اما واقعیت مسلم آن است که جنگ‌های اسرائیل هرگز تمام نمی‌شود. جنگ در واقع زندگی ماست و بدون جنگ، اسرائیلی‌ها اصلاً وجود ندارند.

نویسنده مذکور صهیونیست در ادامه استفاده از زور بیش از حد توسط ارتش اسرائیل علیه فلسطینیان را به سخره گرفته و به جنایتی که چند روز قبل این ارتش در بمباران منطقه المواصی با ادعای ترور «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس انجام داد، اشاره و تاکید کرد: ارتش ما برای کشتن یک نفر، هشت بمب هر کدام به وزن یک تن پرتاب کرد و برای ترور یک نفر 100 نفر دیگر را کشت.

لازم به ذکر است که روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اخیراً در گزارشی اعلام کرد که اسرائیل در حمله چند روز قبل خود به منطقه المواصی در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه از 8 تن بمب استفاده کرده بود که در آن حدود 400 نفر شهید و زخمی شدند.

در حالی که موج مهاجرت معکوس از اراضی اشغالی بعد از جنگ غزه به شکل قابل توجهی تشدید شده است و همچنین در سایه کمرنگ شدن امید شهرک نشینان برای بازگشت به زندگی عادی در فلسطین اشغالی، روزنامه عبری هاآرتص چندی قبل هم در مقاله‌ای نوشت: ما احساس می‌کنیم که خانه‌هایمان در حال سوختن است و قبل از اینکه روی سرمان فرو بریزد، باید اینجا را ترک کنیم. ما باید بچه‌ها را نجات دهیم و قبل از اینکه خیلی دیر شود فرار کنیم.

این رسانه عبری تاکید کرد: در ماه‌های اخیر ما از بسیاری از اسرائیلی‌ها شنیده‌ایم که درباره رفتن صحبت می‌کنند و منظور از رفتن، مسافرت نیست، بلکه ترک اینجاست؛ زیرا اسرائیلی‌ها خانه‌های خودشان را در حال سوختن می‌بینند و معتقدند قبل از اینکه بر سرشان آوار شود باید فرار کنند و قبل از اینکه خیلی دیر شود باید خودشان را نجات دهند. اسرائیل هرگز به یک پیروزی قابل قبولی که اسرائیلی‌ها را آرام کند نخواهد رسید و گزینه‌ای جز یک شکست دردناک مقابل خود نگذاشته است.

انتهای پیام/