تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3722321
شناسه : 3722321
تاریخ :
چهار پرونده قتل عمد کردستان منجر به اخذ رضایت از اولیای دم شد اقتصاد ایران: سنندج_معاون حل اختلاف دادگستری کردستان گفت: چهار فقره پرونده قتل عمد در شهرستان‌های دیواندره، بیجار و مریوان با وساطت صلح یاران و متنفذین استان منجر به اخذ رضایت از اولیا دم شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر اسدی صبح چهارشنبه در اولین جلسه کارگروه ویژه پرونده‌های قتل استان کردستان در سال جاری، ضمن تسلیت ماه محرم الحرام و ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)،آخرین اقدامات و آمار و عملکرد گروه‌های پویش صلح در پرونده‌های قتل و ستاد صبر در استان را تشریح کرد.

اسدی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۲ فقره پرونده قتل در استان کردستان منجر به اخذ رضایت از اولیا دم شد است و این مهم با تلاش و کوشش صلح‌یاران و اعضای شورای صلح و سازش در زندان‌ها، معتمدین، بزرگان و ریش سفیدان و همکاری دستگاه‌های ذیربط محقق شد.

معاون حل اختلاف استان کردستان افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون، ۴ فقره پرونده قتل عمد در شهرستان‌های دیواندره، بیجار و مریوان با وساطت صلح یاران و متنفذین استان منجر به اخذ رضایت از اولیا دم شده است.

در ادامه جلسه هرکدام از مدعوین به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص موضوع جلسه پرداختند که اهم این مباحث می‌توان به برگزاری ۱۲۵ جلسه صلح و سازش از طرف گروه‌های پویش صلح در سال ۱۴۰۲و ایجاد بستر سازش با استفاده از ظرفیت‌های مختلف و تغییر فرهنگ صلح و سازش، از مهمترین مطالب ارائه شده بود و جلسه با تصویب چهار مصوبه به پایان رسید.

اولین جلسه کارگروه ویژه پرونده‌های قتل استان در راستای شیوه نامه نحوه مشارکت‌های مردمی برای پیگیری صلح و سازش در پرونده‌های قتل برگزار شد.