تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3722303
شناسه : 3722303
تاریخ :
روایت دیده‌بان حقوق بشر در مورد هفتم اکتبر جانبدارانه است اقتصاد ایران: جنبش حماس بیانیه‌ای را در ردّ دروغ پردازی‌ها و روایت جانبدارانه سازمان دیده‌بان حقوق بشر در خصوص حوادث هفتم اکتبر منتشر کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در واکنش به گزارش جانبدارانه سازمان دیده‌بان حقوق بشر و دروغ‌های آشکاری که به نفع رژیم صهیونیستی در این گزارش مطرح شده، واکنش نشان داده و آن را بی‌اعتبار و فاقد اخلاق حرفه‌ای معرفی کرده و خواستار عذرخواهی به علت انتشار این گزارش شد.

حماس در بیانیه خود تاکید کرد که بعد از گذشت ۲۸۵ روز از جنایات مستمر صهیونیست‌ها ضد ملت بی‌پناه غزه که تاریخ مشابه آن را ندیده است و بعد از اینکه اقدامات اسرائیل از سوی جامعه جهانی و محاکم بین‌المللی به عنوان تروریسم و نسل کشی معرفی شده، دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی تلاش کرده بار دیگر ادعاها و دروغ پردازی‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی و ابزار رسانه‌ای آن در خصوص ابتدای حوادث را که به عنوان توجیهی برای جنایت علیه ملت فلسطین به کار می‌گیرد، تکرار کند.

بر اساس این گزارش، دیده بان حقوق بشر مطالب مطرح شده از سوی رژیم صهیونیستی را به صورت کامل پذیرفته و بدون مطالعه علمی و اتخاذ موضع بی‌طرف حقوقی، ادعاهای رسانه‌ای رژیم صهیونیستی را دنبال کرده است.

حماس در بیانیه خود به ذکر ۵ نکته در ردّ ادعاهای صهیونیست‌ها و گزارش دیده بان حقوق بشر پرداخته است:

اول: آغاز گزارش دیده‌بان حقوق بشر در خصوص حوادث دراماتیک در زمینه آتش گرفتن یک اسرائیلی و پایان آن که از تاثرات روانی یک زن صهیونیست سخن می‌گوید، همگی برگرفته از رسانه‌های صهیونیستی است و در این گزارش به کشتار و تخریب و گرسنگی و شکنجه مافوق تصور فلسطینیان هیچ اشاره‌ای نشده که نشان دهنده تبعیض نژادی این گزارش است. این در حالی است که تعداد شهدا و مجروحان فلسطینی از عدد ۱۲۰ هزار نفر فراتر رفته و بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها و مدارس و سایر زیرساخت‌های غزه به صورت کامل ویران شده اند.

دوم: دیده بان حقوق بشر اصرار دارد که روز هفتم اکتبر را آغاز روایت این تجاوز معرفی کند و حوادث پیش از آن و جنگ‌ها و محاصره و مجازات فلسطینیان قبل از این تاریخ را نادیده گرفته است. ملت فلسطین سال‌ها است که از اشغالگری به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرارت‌ها رنج می‌برد و حق مقاومت برای دفاع از خود با تمامی ابزارها را برای خود محفوظ می‌داند. این حق، حق دفاع از خود است که تمامی شریعت‌های آسمانی و توافقنامه‌های بین‌المللی بر آن تاکید دارند.

سوم: گزارش دیده‌بان حقوق بشر، جنایت‌های اشغالگران علیه مردم غزه را نادیده گرفته که با شلیک هواپیماها و تانک‌های اسرائیلی بنا به گواهی خود صهیونیست‌ها، جان خود را از دست داده‌اند.

چهارم: تهیه کنندگان این گزارش، جانبداری غیر انسانی خود را در خصوص اسرای اسرائیلی در نزد مقاومت فلسطین به اثبات رسانده و بارها در این گزارش بر ضرورت آزادی فوری آنها تاکید کرده و از دولت‌هایی که با حماس و گروه‌های فلسطینی ارتباط دارند، خواسته‌اند بر مقاومت فلسطین فشار وارد کنند تا آنها را آزاد کنند، اما هرگز خواستار آزادی هزاران اسیر زن و مرد و کودک فلسطینی که همواره در معرض شکنجه و کشتار و گرسنگی و توهین در زندان‌های اشغالگران قرار دارند، نشده‌اند و حتی اقدام صهیونیست‌ها در اسارت فلسطینیان را توجیه کرده و آن را به علت ارتباط با حوادث اکتبر دانسته‌اند.

پنجم: بزرگترین دروغ‌ها در این گزارش مربوط به آن چیزی است که «تجاوز و خشونت جنسی» نامیده شده، بدون اینکه هیچ دلیل قابل توجهی برای این اتهامات واهی بیان شود و حتی خود گزارش اعتراف می‌کند که نتوانسته در خصوص این اتهامات با قربانیان یا شاهدان عینی مصاحبه کرده و اطلاعاتی در این خصوص جمع آوری کند، اما در عین حال این ادعاها را که به اذعان آنها، تل‌آویو از ارائه اطلاعات آن به سازمان خودداری کرده، پذیرفته است.

مقاومت اسلامی حماس در پایان تاکید می‌کند که این جنبش به تمامی مبانی و ارزش‌های برگرفته از دین اسلام و احترام به قوانین بین المللی پایبند است، ولی ملت فلسطین همواره هزینه سنگینی برای نادیده گرفتن قوانین بین المللی و نقض آن از سوی اشغالگران و حامیان آنها پرداخت می‌کند.