تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3722280
شناسه : 3722280
تاریخ :
تلاش اردوغان برای احیای کریدور غلات بی‌نتیجه ماند اقتصاد ایران: رئیس جمهور ترکیه طی اظهاراتی اعلام کرد که وی مذاکراتی را با رهبران روسیه و اوکراین در مورد احیای توافق غلات دریای سیاه انجام داده اما هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، طی اظهاراتی اعلام کرد که وی مذاکراتی را با رهبران روسیه و اوکراین در مورد احیای توافق غلات دریای سیاه انجام داده اما هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی پس از بازگشت از نشست ناتو به خبرنگاران گفت: ما پیشنهاد باز کردن دوباره کریدور غلات را داده‌ایم و اکنون در این مورد با روسیه و اوکراین مذاکره می‌کنیم.

اردوغان افزود: هنوز نتیجه‌ای در این مورد دریافت نکرده‌ایم. آخرین دیدار من با رئیس جمهور روسیه، آقای ولادیمیر پوتین، به این موضوع اختصاص داشت. ما این مسائل را با رئیس جمهور اوکراین، آقای ولادیمیر زلنسکی، در نشست ناتو مورد بحث قرار دادیم.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت: ما می‌خواهیم با طرف اوکراینی نیز روی کریدور غلات همکاری کنیم. امیدواریم که بتوانیم دوباره از این کریدور استفاده کنیم.

وی در ادامه تأکید کرد که ترکیه "گام‌های عادلانه‌ای در چارچوب ابتکار غلات دریای سیاه" برداشت در حالی که این طرح در حال اجرا بود.

اردوغان افزود: ما به خواسته‌های روسیه و اوکراین پاسخ دادیم. این (طرح) نیازهای غرب و آفریقا را تأمین می‌کرد و ترکیه هم چیزی دریافت می‌کرد. ما تلاش کردیم تا حد توان خود آن را انجام دهیم. اکنون پیشنهاد باز کردن دوباره کریدور غلات را داده‌ایم.

انتهای پیام/