تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3722254
شناسه : 3722254
تاریخ :
آب شرب ۹۳ روستا در خراسان رضوی با جهاد آبرسانی پایدار شد  اقتصاد ایران: مشهد- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان گفت: آب شرب ۹۳ روستا در استان خراسان رضوی با جهاد آبرسانی پایدار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسین امامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آب شرب ۹۳ روستا در این استان با سه هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه پایدار شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان افزود: با این مبلغ ۶۷ روستا در قالب جهاد آبرسانی با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) از آب شرب پایدار برخوردار شدند و ۲۶ روستا هم در مسیر اجرای خطوط به عنوان ذینفع از مزایای پروژه‌ها بهره مند شدند.

وی روستاهای برخوردار از جهاد آبرسانی را مربوط به شهرستان‌های تایباد، باخرز، نیشابور، تربت جام، فیروزه، خواف، رشتخوار، سرخس، صالح آباد، قوچان، کلات، زاوه، جوین، بردسکن و داورزن برشمرد و گفت: در اجرای این پروژه‌ها نسبت به لوله گذاری ۲۷۶ کیلومتر خط انتقال و ۱۸۶ کیلومتر شبکه توزیع، ساخت ۱۱ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب، حفر ۳۶ حلقه چاه و واگذاری ۵ هزار و ۴۵۳ فقره انشعاب به روستاییان اقدام شده است.

امامی تعهد استان را آبرسانی به ۱۲۱ روستا با پنج هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار دانست و افزود: روستاهای باقیمانده از ۶۳ درصد پیشرفت در اجرای پروژه‌های آبرسانی برخوردارند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان بیان کرد: همگرایی سپاه و وزارت نیرو الگوی خوبی برای خدمت رسانی محسوب می‌شود و موجب امید در روستاییان شده است.