تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3722247
شناسه : 3722247
تاریخ :
سفر «ابر سفید دوست‌داشتنی» به بحرین اقتصاد ایران: کتاب «ابر سفید دوست‌داشتنی» با عنوان «سرُّ السحابة الجمیلة» به عربی ترجمه و در کشورهای لبنان، عراق و بحرین برای گروه سنی کودک منتشر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ «ابر سفید دوست‌داشتنی»، نوشته ناهید حسن‌پور، به تازگی به قلم زینب غملوش حرشی به عربی ترجمه و در کشورهای عراق، لبنان و بحرین توزیع شد.

این کتاب که با عنوان عربی «سرُّ السحابة الجمیلة» منتشر شده، برای گروه سنی هفت تا 15 سال نوشته شده است. حسن‌پور در این اثر به ماجرای واقعه غدیر خم از نگاه ابری می‌پردازد که همواره بر سر مبارک پیامبر مهربانی، حضرت محمد(ص)، در حرکت بود: « من یک ابرسفید هستم، اما نه یک ابر معمولی! اسم من سحاب است. جای من همیشه روی سر پیامبر مهربانی‌ها بوده است. اما حالا دیگر یک نشانه هستم برای هرکسی که پیامبر را دوست دارد.»

نویسنده در این کتاب با بهره‌گرفتن از عناصر طبیعت و شخصیت‌پردازی قوی، تلاش کرده تا ماجرای معرفی امام علی(ع) به عنوان ولی و وصی پیامبر اکرم(ص) را روایت کند. زبان داستانی اثر در کنار تصویرپردازی بهاره‌ خوش‌نیت، کتاب را برای مخاطبان خود خواندنی کرده است.

در این کتاب که به کوشش انتشارات جمال به چاپ رسیده است، می‌خوانیم: سحاب با شنیدن این سوال با ذوق و شوق جواب داد: «چند روز پیش، پیامبر از سوی خدا مأمور شد، راستگوترین و شجاع‌ترین کسی را که می‌تواند راهنمای مردم بعد از خودش باشد، جانشین خود قرار دهد». درخت پیر دانا بلند گفت: «چه کار خوبی! خداوند حکیم و مهربان است. پس بندگانش را بدون راهنما قرار نمی‌دهد». سحاب لبخندی زد و صحبت‌هایش را ادامه داد: «در روز غدیر پیامبر عزیز من را بوسید. روی سر علی گذاشت و گفت از امروز علی جانشین من است و بعد از همه خواست تا این خبر مهم را به گوش دیگران برسانند».

انتهای پیام/