تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3722244
شناسه : 3722244
تاریخ :
گوگل به آزمایش Notes پایان داد؛ قابلیتی مشابه انجمن‌های آنلاین اقتصاد ایران: گوگل قابلیت آزمایشی Notes را که با هدف نمایش نتایج بهتر به کاربران در موتور جست‌وجوی خود ایجاد کرده بود، به پایان رساند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بنابر گزارش 9to5Google،‌ گوگل که در ماه نوامبر (آبان و آذر) ویژگی آزمایشی Notes را در بخش Search Labs راه‌‌اندازی کرده بود؛ اکنون تصمیم گرفته است به این قابلیت پایان دهد. قابلیت Notes مانند Community Notes ایکس (توییتر سابق)، ردیت و انجمن‌های آنلاین امکان دریافت نتایج جست‌وجوی بهتر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

قابلیت یادداشت نویسی در نتایج جستجوی گوگل

قابلیت Notes به کاربران اجازه می‌دهد صفحات وب مورد نظر خود را حاشیه‌نویسی کنند. سایر کاربران می‌توانند یادداشت‌های نوشته‌شده را در نتایج جست‌وجوی گوگل و بخش دیسکاور مشاهده کنند. کاربرانی که برای دریافت این قابلیت ثبت‌‌نام کرده‌اند، دو گزینه‌ی Add note و Notes را مشاهده خواهند کرد. گزینه‌ی Notes امکان مشاهده‌ی یادداشت‌های سایر کاربران را ایجاد می‌کند.

مقالات مرتبط
  • قابلیت Notes گوگل رونمایی شد؛ روی نتایج جستجو یادداشت بنویسید
  • ظاهراً نقش هوش مصنوعی در صفحه نتایج گوگل کم‌رنگ‌تر شده است

کاربران می‌توانند یادداشت‌های دیگران را لایک کنند، آن‌ها را به‌اشتراک بگذارند یا ذخیره کنند؛ اگرچه حاشیه‌نویسی‌ها باید مطابق دستورالعمل‌ها و الگوریتم‌های محافظتی گوگل باشند.

سخنگوی گوگل در پایان آزمایش قابلیت Notes به این موضوع اشاره کرد که کاربران علاقه دارند نسبت‌به نظرات سایر افراد درمورد موضوع جست‌‌وجو و کیفیت مطالب آگاه شوند؛ با این‌حال انتظار نمی‌رود که همه‌ی قابلیت‌های آزمایشی به‌طور رسمی راه‌اندازی شوند.