تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3722192
شناسه : 3722192
تاریخ :
برگزاری شام غریبان در مرکزی/ شمع ها در سوگ اهل بیت گریستند اقتصاد ایران: اراک-آیین شام غریبان سرور و سالار شهیدان همزمان با سراسر کشور در سرزمین آفتاب برگزار و مردم مومن و داغدار در سوگ اهل بیت(‌ع)‌ گریستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها- در تلخ‌ترین و سیاه‌ترین شب تاریخ، مردم عزادار و متدین سرزمین آفتاب همگام با سایر نقاط کشور، همدرد اهل حرم امام حسین (ع) شدند و با حضور در مساجد، مصلاها، تکایا، حسینیه‌ها و دیگر اماکن مذهبی در سوگ نشستند.

در شب شام غریبان یکی از سنت‌های دیرین مردم دیار آفتاب روشن کردن شمع است و امسال هم مردم بر این عهد دیرین خود وفادار ماندند و با روش کردن شمع و فانوس به نشانه همدردی با بازماندگان و اسرای کربلا و زینب کبری (س) به سوگواری پرداختند.

برگزاری شام غریبان در مرکزی/ شمع ها در سوگ اهل بیت گریستند

در شب شام غریبان عمده دسته جات عزاداری به صورت دسته‌های سینه زن بودند که بر سینه زنان فریاد بر می‌آورند وای حسین کشته شد؛ یا ای اهل حرم میر و علمدار نیامد و حامل خبر شهادت سرور و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران با وفایش شدند.

آتش زدن نمادین خیمه‌ها و شکنجه اسرا در قالب تعزیه از دیگر برنامه‌های شب شام غریبان در مرکزی بود که تداعی گر اسارت دردمندانه زنان و کودکان حرم بعد از شهادت امام حسین و یاران گرانقدرش است.

برگزاری شام غریبان در مرکزی/ شمع ها در سوگ اهل بیت گریستند

همچنین به مناسبت شهادت امام حسین (ع) وشهدای کربلا در روز عاشورا ۲ هزار آب معدنی، ۲ هزار پرس قیمه، ۴ هزار قطعه فلافل، ۵۰ کیلوگرم شربت آبلیمو و توزیع ۵۰ کیلو شیر بین عزاداران حسینی توزیع شد.

برگزاری شام غریبان در مرکزی/ شمع ها در سوگ اهل بیت گریستند

این مراسم علاوه بر اراک در شهرستان‌های کمیجان، خنداب، فراهان، شازند، تفرش، آشتیان، خمین، محلات، دلیجان، ساوه و زرندیه نیز برگزار شد.