تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3722162
شناسه : 3722162
تاریخ :
روز ۲۸۵ طوفان‌الاقصی| بمباران یک مسجد در النصیرات اقتصاد ایران: جنگ در غزه در حالی ادامه دارد که ارتش اشغالگر هر مکانی که آوارگان در آن پناه گرفته‌اند را هدف قرار می‌دهد، در آخرین مورد یک مسجد در النصیرات هدف حمله هوایی قرار گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، 285 روز از جنگ در غزه می‌گذرد، طولانی‌ترین نبرد در تاریخ آزادسازی فلسطین؛ نبردی که ارتش اشغالگر هیچ چشم‌انداز روشنی برای پایان آن و تحقق اهداف اولیه یعنی نابودی حماس و بازگرداندن اسرا ندارد، در این میان تنها به بمباران زنان و کودکان و غیرنظامیان بی پناه روی آورده است.

همزمان برای بسیاری روشن شده است که بنیامین نتانیاهو تمام تلاش خود را برای مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات و تحقق یک توافق برای پایان جنگ انجام می‌دهد، از تلاش ناکام برای ترور «محمد ضیف» تا بمباران اردوگاه آوارگان در النصیرات در روز گذشته که دهها شهید و زخمی به جا گذاشت؛ حتی مقامات اسرائیلی نیز به این رویکرد نتانیاهو برای فرار از توافق اذعان دارند.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه در 285 روز گذشته، 38713 نفر شهید و 89166 تن دیگر زخمی شده‌اند؛ علاوه بر این پیکر بیش از 10 هزار نفر همچنان زیر آوار ساختمان‌ها است و نیروهای امدادی امکان دسترسی به آن‌ها را ندارند؛ این 10 هزار نفر در آمار تعداد شهدا گنجانده نشده است.

مهمترین تحولات روز 285 عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

**********************************************************

 

05:10- ارتش اشغالگر یک مسجد را در غزه بمباران کرد

ارتش اشغالگر اسرائیل بامداد امروز مسجد «عبدالله عزام» در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه را هدف قرار داد. طبق آخرین گزارش‌ها، یک نفر شهید و دهها تن دیگر در این حمله زخمی شده‌اند.

03:18- حزب‌الله: با دهها موشک دو شهرک صهیونیست‌نشین را هدف قرار دادیم

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که در پاسخ به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل به خصوص جنایت روستای «ام التوت» و شهادت 3 کودک، دو شهرک «ساعر» و «گشر حازیو» در شمال فلسطین اشغالی را با دهها موشک کاتیوشا هدف قرار داده است

01:00 - آماده‌باش گسترده اشغالگران در شمال فلسطین اشغالی

رسانه‌های اسرائیلی از آماده‌باش وسیع در تمامی مناطق شمال فلسطین اشغالی از بیم اقدام غیرقابل پیش‌بینی حزب‌الله خبر دادند.

به گفته این رسانه‌ها در 24 ساعت گذشته بیش از 200 موشک و راکت از جانب حزب‌الله به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

00:10- 8 تن بمب در حمله هوایی به منطقه المواصی در خان‌یونس

روزنامه وال استریت ژورنال خبر داد که در حمله هوایی روز شنبه به منطقه «المواصی» با استفاده از جنگنده اف-35 در خان‌یونس با هدف ترور «محمد ضیف» که به شهادت 71 فلسطینی و مجروحیت 289 تن منجر شد، ارتش اشغالگر اسرائیل حدود 8 تن بمب استفاده کرده بود.

در حال تکمیل...