تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3722011
شناسه : 3722011
تاریخ :
فلسفه نهضت عاشورا احیای فرهنگ اصیل ناب محمدی است اقتصاد ایران: اراک- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: فلسفه نهضت عاشورا احیای فرهنگ اصیل ناب محمدی، مقابله با منکرات، تبلیغ و ترویج معروف در جامعه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام بهزاد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پیام‌های عاشورا باید در جامعه به درستی تبیین و میان مردم نهادینه شود چرا که روز عاشورا، جنگ حق با باطل بود و برای همیشه در تاریخ ماندگار است.

وی افزود: امام حسین (ع) برای احیای مجدد دین مبین اسلام قیام کرد و اکنون به برکت قیام کربلا است که دین مبین اسلام در حال فتح قلوب ملت‌های مختلف در کشورهای مختلف غربی است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: قیام امام حسین (ع) و واقعه عاشورا یکی از نقاط عطف در تاریخ اسلام به شمار می‌رود که بنا به اذعان بسیاری، اسلام را تا امروز زنده نگه داشته و سبب گسترش و معرفی روزافزون آن در دنیا شد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به درس‌ها و عبرت‌های نهضت عاشورا، گفت: درس‌های عاشورا همواره زنده، حیات‌بخش و حرکت‌آفرین است، عدالت‌خواهی و ستم‌ستیزی، عزت، پاسداری از اسلام و ارزش‌های اسلامی، شهادت در راه خدا، جمع میان سیاست و معنویت، امر به معروف و نهی از منکر از جمله درس‌های مهم در عرصه رفتار سیاسی رویداد عاشورا است.

وی گفت: قیام عاشورا از سال ۶۱ هجری تاکنون همچون چشمه‌ای جوشان و خروشان از آب زلال و گوارای خود تشنگان معرفت و حقیقت را سیراب کرده و الهام‌بخش بسیاری از نهضت‌های حق علیه باطل بوده است و باید اذعان کرد که انقلاب اسلامی، به رهبری امام خمینی (ره) از عاشورا الهام گرفت و ماندگاری آن نیز در گرو بهره‌گیری از درس‌ها و عبرت‌های آن است.

فلسفه نهضت عاشورا احیای فرهنگ اصیل ناب محمدی است

تبیین فلسفه قیام عاشورا برای نسل جوان از ضروریات است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: دشمن به دنبال تحریف قیام عاشوراست و تبیین فلسفه قیام امام حسین (ع) برای نسل جوان از ضروریات جامعه است.

حجت الاسلام محمدی افزود: قیام امام حسین (ع) زمینه‌ای برای بیداری وجدان انسان‌های آزاده است و این امام همام با توکل به پروردگار و در مسیر الهی، به همه داشته‌ها و خواسته‌های دنیوی پشت‌پا زد و با قیام خود نهضتی را در جهان به راه انداخت که روزبه‌روز شاهد گسترش این نهضت در سراسر دنیا هستیم.

وی، فلسفه نهضت عاشورا را احیای فرهنگ اصیل ناب محمدی، مقابله با منکرات و تبلیغ و ترویج معروف در جامعه دانست و افزود: قیام امام حسین (ع) جهان اسلام را چنان تکان داد و تحولی عظیم در مسلمانان به وجود آورد که علاوه بر ابعاد مهم و نتایج مثمرثمر باعث بیداری عمومی مسلمانان شد.

فلسفه نهضت عاشورا احیای فرهنگ اصیل ناب محمدی است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: دشمن نمی‌خواهد جوانان با اصل مکتب و نهضت عاشورا آشنا و عجین شوند چرا که دشمن به دنبال تحریف قیام امام حسین (ع) است و بر این امر واقف است که درک واقعی جوانان از نهضت سیدالشهدا (ع) برای دنیای استکبار جبران‌ناپذیر است از این رو تلاش می‌کند که این رویداد مهم را یا تحریف کند یا بی‌اهمیت جلوه دهد که باید هوشیار باشیم.