تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3721956
شناسه : 3721956
تاریخ :
انتقاد کونمبل از مدیریت آمریکایی‌ها در فینال کوپا آمه‌ریکا اقتصاد ایران: کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (CONMEBOL) مدیریت ورزشگاه میامی را مقصر حادثه بازی فینال کوپا آمه‌ریکا معرفی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کونمبل) با صدور بیانیه‌ای مدیریت ورزشگاه هارد راک در میامی (آمریکا) را مسئول شورش و ازدحام تماشاگران قبل از بازی فینال کوپا آمه‌ریکا معرفی کرد.

دیدار فینال کوپا آمه‌ریکا بین آرژانتین و کلمبیا دوشنبه شب در ورزشگاه هارد راک برگزار شد و در وقت اضافه با نتیجه یک بر صفر به سود آرژانتینی‌ها به پایان رسید. این بازی به دلیل ناآرامی‌های پیش آمده با یک ساعت و 22 دقیقه تأخیر آغاز شد. بنا به گزارش رسانه‌ها و شاهدان عینی، برخی از هواداران بدون بلیت قصد ورود به ورزشگاه را داشتند. بر اثر هجوم هواداران، در ورودی‌های ورزشگاه ازدحام به‌وجود آمد و عده‌ای از هوش رفتند که در میان آنها زنان و کودکان نیز حضور داشتند.در ادامه ماموران امنیتی و پلیس با استفاده از خشونت اقدام به دستگیری برخی از تماشاگران کردند.

در بیانیه کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی آمده است: همان‌طور که می‌دانیم در جریان مسابقه فینال در میامی هوادارانی که بلیت نداشتند وارد ورزشگاه شدند که ورود عادی را برای دارندگان بلیت به تأخیر انداخت، ورود آنها را کند کرد و منجر به بسته شدن درهای ورودی شد. در این شرایط کونمبل طبق تعهدات قراردادی تابع تصمیم‌های مدیریت ورزشگاه بود.  کونمبل روش‌های اثبات شده‌ای را برای رویدادهایی در این مقیاس به مقامات آمریکایی توصیه کرد که نادیده گرفته شد. ما متأسفیم که اعمال خشونت‌آمیز، بازی فینال که باید جشن بزرگی برای ورزش باشد را خدشه‌دار کرد.

ورزشگاه هارد راک که بیش از 65 هزار تماشاگر را در خود جای می‌دهد، میزبان دلفین‌های میامی در لیگ ملی فوتبال آمریکا (NFL) است و قرار است میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال 2026 نیز باشد.

انتهای پیام/