تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3721926
شناسه : 3721926
تاریخ :
اوپو تا پایان امسال ۵۰ میلیون دستگاه را به هوش مصنوعی مجهز می‌کند اقتصاد ایران: اوپو قصد دارد با مجهز کردن گوشی‌های خود به هوش مصنوعی و تمرکز بر قابلیت‌های این فناوری، به یکی‌ از رهبران بازار تبدیل شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گزارش moneycontrol نشان می‌دهد که اوپو قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴، ۵۰ میلیون دستگاه را به بیش‌ از ۱۰۰ ویژگی مبتنی‌بر هوش مصنوعی مجهز کند. هند یکی‌ از مهم‌ترین بازارها برای اجرایی کردن این برنامه درنظر گرفته شده است. اوپو قصد دارد بر تغییرات بازار که ناشی‌ از هوش مصنوعی هستند متمرکز شود و خود را به یکی از رهبران بازار تبدیل کند.

پیتر دوهیونگ، مدیر بخش استراتژی‌‌های محصولات شرکت اوپو، پیش‌تر به برنامه‌های این شرکت برای ادغام هوش مصنوعی در دستگاه‌ها اشاره کرده بود. یکی از مقامات اوپو نیز اعلام کرد که امیدوار است در آینده‌ای نزدیک همه‌ی مدل‌های گوشی اوپو را به قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد (GenAI) مجهز کند.

براساس گزارش‌های به‌دست‌آمده از مقامات شرکت اوپو،‌ سیستم دوربین گوشی‌های اوپو نیز از قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره خواهند برد و تجربه‌ی عکس‌برداری را بهبود خواهند بخشید. هنوز مشخص نیست که این بهبود چگونه حاصل می‌شود.

مقالات مرتبط
  • اوپو هوش مصنوعی را به تمام گوشی‌های هوشمندش اضافه می‌کند
  • مشخصات گوشی مورد انتظار فایند X8 لو رفت؛ پردازنده دیمنسیتی و دوربین هسل‌بلاد

انتظار می‌رود قابلیت‌های هوش مصنوعی با اقدامات سختگیرانه‌ای برای حفظ حریم‌ خصوصی و داده‌های کاربران ارائه شوند؛ چراکه پیش‌تر برخی از شرکت‌ها برای پردازش پیشرفته‌تر از داده‌های کاربران بهره بردند.

اوپو در چند سال گذشته بر بهبود عملکرد مراکز داده و ساخت مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) که باعث تقویت ویژگی‌های هوش مصنوعی می‌شوند، تمرکز کرده است و سهم قابل‌ توجهی در تحقیق و توسعه‌ی این فناوری دارد.