تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3721810
شناسه : 3721810
تاریخ :
۵ نقطه قوت شاهین پلاس اتوماتیک اقتصاد ایران: عصر خودرو- شاهین پلاس اتوماتیک یکی از جدیدترین محصولات سایپا با قوای محرکه نوین و به روز در کنار سطح تازه ای از امکانات رفاهی و ایمنی است. در این مطلب نگاهی به ۵ مزیت و نقطه قوت این سدان جدید و کاپیتان سدان های کلاس C سایپا خواهیم انداخت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » ؛ پیشرانه 16 سوپاپ جدید
شاهین پلاس اتوماتیک نخستین محصول سایپا است که به پیشرانه 16 سوپاپ ME16 مجهز شده است. موتور ME16 از لحاظ ساختاری همان مشخصه های فنی را دارد که در پیشرانه TU5 و TU5 پلاس دیده می شود. این پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر 16 سوپاپ، توان تولید نهایت قدرت 111 اسب بخار و نهایت گشتاور 150 نیوتن متر را دارد. به عبارت ساده تر این پیشرانه 6 نیوتن متر گشتاور بیشتری از TU5P تولید می کند که نشانگر کشش بهتر شاهین پلاس اتوماتیک در مقایسه با محصول متناظر کلاس C از دیگر خودروسازان است.

گیربکس اتوماتیک به روز
شاهین پلاس اتوماتیک از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AT بهره می برد. تجربه نشان داده است که بازار ایران نسبت به گیربکس های اتوماتیک AT اقبال بیشتری نسبت به دیگر گیربکس ها نشان می دهد. مصرف سوخت ترکیبی شاهین پلاس با این گیربکس به 7.2 لیتر در صد کیلومتر می رسد که در ترکیب با ظرفیت 47 لیتری مخزن سوخت آن امکان پیمایش متوسط 652 کیلومتر را با باک پر فراهم می کند. گیربکس های AT دقت بالاتری در تعویض دنده در شرایط مختلف رانندگی فراهم می کنند و در صدر محبوب ترین گیربکس های اتوماتیک بازار ایران قرار دارند. شاهین پلاس اتوماتیک با این گیربکس، به نوعی در صدر رقابتی سدان های اتوماتیک تولیدی کشور قرار می گیرد.

خودرو مناسب خانواده  ایرانی
شاهین پلاس اتوماتیک ضمن بهرذه گیر یاز پیشرانه 16 سوپاپ با توان مناسب و گیربکس اتوماتیک که در صدر نیاز طبقه متوسط به بالای خریداران خودرو در ایران است، فضای قابل قبولی در کابین را برای خانواده ها فراهم می کند. فاصله 2650 میلیمتری بین دو محور، به نسبت دیگر سدان های این کلاس، برای ردیف جلو و عقب فضای قابل قبولی را ارائه می کند و علاوه بر آن فضای بار 422 لیتر یاین خودرو نیز نیاز یک خانواد هبرای سفر را فراهم می کند.

ایمنی استاندارد
شاهین پلاس اتوماتیک از جمله نخستین خودروهای تولیدی بومی ایران بوده که موفق به کسب استاندارد های ایمنی ECE اروپایی از جمله ایمنی عابرین پیاده شده و علاوه بر آن ترمز های این خودرو در جلو و عقب دیسکی هستند و به امکانات دیگری نظیر سیستم کنترل الکترونیکی پایداری و کنترل کشش TCS+ESC به علاوه سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی HSA و سیستم هشدار امنیتی درهای حلو VSA و دو کیسه هوا مجهز شده است. کروز کنترل و محدودکننده سرعت نیز به این نسخه از شاهین افزوده شده است.

امکانات رفاهی و توجه به جزئیات
در شاهین پلاس اتوماتیک امکاناتی مانند فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، سانروف، آنتن کوسه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت اسپرت و تیپ ترونیک جعبه دنده، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی 10 اینچی اندروید، آینه های تاشو برقی، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو و… را می بینیم که شاهین پلاس را به یک خودرو پر آپشن در سبد سایپا بدل می کند. همچنین توجه به جزئیات در این نسخه جدید آن را از نسخه های قبلی متمایز می کند. صندلی ها ضخیم دوزی شده اند، جلوپنجره و دستگیره ها طرح کرومی دارند و قاب دستگیرهای داخلی و دریچه های هوا نیز از نوع JET Black هستند. قطعات هیدروگرافی با طرح چوب و صندلی برقی جلو با گرم کن از دیگر امکانات متمایز در نسخه پلاس شاهین اتوماتیک است.