تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3721759
شناسه : 3721759
تاریخ :
عاشورا عرصه ایمان و همدلی/ قزوین در سوگ شهدای کربلا گریست اقتصاد ایران: قزوین- مردم قزوین همراه با سایر آزادگان عالم از اولین دقایق روز عاشورا در سوگ شهدای کربلا به عزاداری پرداخته و به سوگ نشستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: محرم در قزوین که خود روزی پایتخت شیعه در عصر صفوی بوده حال و هوایی دیگر دارد و اوج این حال و هوای متفاوت را می‌توان در روز عاشورا و در چهره مردمانی دید که همه در عزای حسین (ع) و یارانش به سوگ نشسته‌اند.

جای جای قزوین از اولین ساعات امروز مملو از دسته جات عزاداری و ایستگاه‌های صلواتی بوده و هرکسی تلاش کرده تا به شیوه و در حد بضاعت و توان خود عشق و ارادت خود را به شهدای کربلا نشان دهد.

در هر کوچه و محله‌ای می‌توان آماده شدن مردم برای توزیع نذورات خود را دید و گویا شهر حال هوای اکرام و اطعام به عزاداران به خود گرفته است.

خیابان‌های قزوین مملو از جمعیت و دسته جات عزاداری

در شهر قزوین خیابان‌هایی همچون هلال احمر، شهدا و شهید منتظری مملو از دسته‌های عزاداری و جمعیت عزادار است که با خانواده خود در دسته جات عزاداری حضور یافته‌اند.

آستان مقدس و متبرک امامزادگان قزوین نیز مملو از جمعیت مردم و عزاداران است. آستان مقدس امامزاده حسین (ع) کانونی حضور دسته جات عزاداری است و آستان مقدس زبیده خاتون، سلطان سید محمد، آمنه خاتون و دیگر بقاع متبرکه در سطح شهر قزوین نیز شاهد حضور خیل جمعیت مردم است.

در روستاها نیز شاهد حضور گسترده مردم هستم. مردم در روستاهایی همچون کوهین و نیارک و دیگر روستاهای استان قزوین نیز به عزاداری می‌پردازند.

عاشورا عرصه ایمان و همدلی/ قزوین در سوگ شهدای کربلا گریست

برپایی تعزیه در حصارخروان

در خیلی از روستاهای استان قزوین همچون روستای تاریخی نیاق به سبک رسم دیرینه مردمان این دیار شاهد توزیع نذری نهار هستیم و مردم اینگونه با اطعام عشق و ارادت خود را به اهل بیت ابراز می‌کنند.

در روستای حصار خروان به شیوه رسم دیرینه مردمان این دیار از صبح امروز مراسم کم نظیر تعزیه با حضور اساتید به نام این تئاتر آئینی در حال برگزاری است و از سوی دیگر در حسینیه اقاسیدجمال قزوین نیز با حضور اقشار مختلف مخصوصاً خیل گسترده بانوان شاهد عزاداری هستیم.

منطقه کوهستانی الموت نیز از دیروز محل حضور بسیاری از عزاداران حتی از دیگر استان‌ها هستیم. حضور در روستای زرآباد و عزاداری در کنار درخت خونبار این روستا با حضور مردم ادامه دارد.

عاشورا عرصه ایمان و همدلی/ قزوین در سوگ شهدای کربلا گریست

همه با هر تفکری در مکتب عاشورا همدل هستیم

امروز مردم قزوین با همدلی و همراهی بر سر یک واژه مقدس یعنی «حسین (ع)» و آرمانی به نام «عاشورا» در کنار یکدیگر قرار گرفتند و تلاش می‌کنند تا نشان دهند فارغ از هر اندیشه و تفکری در مکتب حسین (ع) زیر یک عَلَم و پرچم قرار دارند.

بدون شک عاشورا در تاریخ شیعه و مسلمانان به نماد عشق و ارادت و همدلی تبدیل شده و این وحدت در تمام اعصار مشاهده می‌شود.