تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3721728
شناسه : 3721728
تاریخ :
حضور گردشگران خارجی در عزاداری عاشورای یزد اقتصاد ایران: یزد- مسوول دبیرخانه حسینیه ایران از آغاز به کار حسینیه گردشگری یزد همزمان با تاسوعای حسینی خبر داد و گفت: با فعالیت این حسینیه، شاهد حضور منسجم گردشگران خارجی در عزاداری‌های عاشورا هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سید حسن حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، از آغاز فعالیت حسینیه گردشگری یزد در محل حسینیه شاهزاده فاضل یزد همزمان با شب تاسوعای حسینی خبر داد.

وی در خصوص اقداماتی که در حسینیه گردشگری یزد انجام خواهد شد، بیان کرد: گردشگران به ویژه گردشگران مذهبی با حضور در این محل با گذراندن ورکشاپ های آموزشی با واقعه کربلا و هدف قیام امام حسین علیه السلام آشنا خواهند شد.

حسینی یکی از اهداف ایجاد این حسینیه را، سفیر پروری در موضوع واقعه کربلا عنوان کرد و افزود: تمام گردشگران داخلی و خارجی بعد از حضور در این حسینیه سفیران بالقوه برای فرهنگ عاشورا هستند.

وی، از حضور روحانیون مسلط به زبان‌های مختلف دنیا در محل حسینیه گردشگری یزد، برای صحبت با گردشگران خبر داد و عنوان کرد: گردشگران در حضور هیئت‌های عزاداری و نوحه خوانی، با این فرهنگ و معانی نوحه‌ها آشنا خواهند شد.

مسؤول کارگروه گردشگری مذهبی استان، با اشاره به اینکه فعالیت حسینیه گردشگری یزد تا ۱۳ ماه محرم ادامه دارد، تصریح کرد: در روز عاشورا یعنی دهم ماه محرم نیز تور رایگان جهت حضور در مراسم عزاداری سالار شهیدان به شهرستان‌های تفت، مهریز و اشکذر اعزام می‌شود.

حسینی، اهدای ماکتِ نخل و کتابچه زبان انگلیسی با موضوع اهداف قیام امام حسین علیه السلام را از دیگر برنامه‌های جانبی در کاروان‌های حسینیه گردشگری یزد برشمرد.

مسؤول دبیرخانه حسینیه ایران از همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، اداره کل اوقاف و کمیته گردشگری میراث فرهنگی، در راه اندازی حسینیه گردشگری یزد قدردانی کرد.