تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3721698
شناسه : 3721698
تاریخ :
عبدالله: عاشورا فرصتی برای همدلی و وحدت در افغانستان است اقتصاد ایران: رئیس اجرایی دولت پیشین افغانستان اعلام کرد بزرگداشت عاشورا در افغانستان فرصتی برای همدلی، همدیگرپذیری و وحدت است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت پیشین افغانستان به مناسبت عاشورای حسینی در شبکه ایکس نوشت دهم محرم‌الحرام، روز عاشورا و شهادت حضرت حسین (رضی الله عنه) نواسه‌ پیامبر گرامی اسلام را به مردم متدین افغانستان به‌ویژه عزاداران حسینی تسلیت عرض می‌کنم».

وی افزود در این روز، یکی از غم‌انگیزترین و آموزنده‌ترین رویدادهای تاریخ اسلام رقم خورد و امام حسین با هفتاد و دو تن از یارانش در کربلا به شهادت رسید.

عبدالله عبدالله اظهار داشت: او آگاهانه برای اصلاح جامعهٔ اسلامی، دفاع از ارزش‌های دین مقدس اسلام، تأمین عدالت و جلوگیری از انحرافات دینی قیام کرد و در این راه جام شهادت نوشید.

رئیس اجرایی دولت پیشین افغانستان گفت مردم افغانستان و عزاداران حسینی از این روز و این حادثه‌ المناک هر سال با اتحاد، وحدت و هم‌دلی یاد بود به عمل می‌آروند.

وی در ادامه تاکید کرد بزرگداشت از عاشورا فرصتی برای همدلی، همدیگرپذیری و وحدت مردم افغانستان است.

عبدالله ابراز امیدواری کرد که بزرگداشت از مراسم‌ عاشورا به اتحاد و همدلی مردم افغانستان بیفزاید و زمینه‌های همبستگی و همدیگر پذیری دینی-مذهبی را در این کشور بیشتر سازد.

انتهای پیام/.