تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3721663
شناسه : 3721663
تاریخ :
عکاسی رویدادها حرفه‌ای تخصصی، علمی و هنرمندانه است اقتصاد ایران: سنندج_رییس حوزه هنری کردستان گفت: عکاسی رویدادها حرفه‌ای تخصصی، علمی و هنرمندانه است

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اسعد فرهادی صبح سه شنبه در دیدار با تعدادی از عکاسان شرکت کننده در سوگواره قاب شیدایی با محور کل گیران بیجار گفت: عکاسان با ذوق و سلیقه و تخصص حرفه‌ای خود در ثبت و ماندگاری رویدادها نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی بیان کرد: تفکر و اندیشه عکاسان در خلق آثار هنری در رویدادها می‌تواند، پیام کاملی به مخاطبین عکس برسانند، بگونه‌ای که اگر کسی هم در این ایام در بیجار نبوده باشد، شناخت کافی از رویداد را به دست می‌آورد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از هنرمندان عرصه عکاسی شرکت کننده در ثبت این سوگوار و عرضه آن در نمایشگاه‌ها و آلبوم‌ها و انتشار در فضای مجازی و فضای رسانه‌ها گفت: مخاطبین از زاویه لنز شما هنرمندان می‌توانند بنا به شناخت خود دنیایی تفسیر و تحلیل از سوگواری مردم این خطه از کشورمان را داشته باشند.

وی نقش شهروندان بیجاری، هیأت‌های مذهبی و جوانان و سالخوردگان مساجد را در مانده گاری و تداوم این فرهنگ غنی بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان نیز وظیفه خود دانست که در کنار شهرداری و شورای شهر بیجار، فرمانداری، تبلیغات اسلامی و استانداری کردستان و دیگر متولیان امر باهمت شما هنرمندان نقشی ماندگار ایفا نماید.

رئیس حوزه هنری کردستان پرداختن به سوژه‌های ناب در برنامه‌های جانبی این آئین را در کنار محورهای اعلام شده در سوگواره بسیار ارزشمند خواند و گفت: حاصل زحمات شما می‌تواند، بستری مناسب و عالی را برای تحلیل و تفسیر این رویداد به علاقمندان فراهم نماید.

فرهادی؛ سوژه یابی و نگاه حرفه‌ای و هنرمندانه عکاسان را در این ایام همان ناگفته‌هایی دانست که با چشم تیز بین عکاسان و قاب بندی آنها در خلق آثارموثر و مفید بیان کرد.

وی بااشاره به فاصله‌ی پیش آمده چند ساله از برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری از مرحله قبل تا کنون، از آسیب‌های پیش آمده و فاصله گرفتن هنرمندان در ثبت این رویداد بیان کرد و گفت: با رغبت و همت شما هنرمندان و حمایت دیگر دستگاه‌ها و چاپ آثار فاخر بستری را فراهم خواهیم کرد که در مراحل بعدی با زمانبندی و برنامه ریزی دقیق‌تر، شرایط بهتری را مهیا کنیم که قطعاً با همفکری صاحب‌نظران ایرادات رفع خواهد شد.

فرهادی در پایان گفت: علاوه بر چاپ آثار برگزیده در قاب نمایشگاهی و برپایی نمایشگاه در گالری‌های بیجار و سنندج و دیگر شهرهای درخواست کننده در مناسبت‌های مختلف، کتابچه آن هم چاپ می‌شود وجلسات نقد و بررسی آثار هم خواهیم داشت و در مراحل بعد سوگواره بخش فیلم مستند و فیلم کوتاه و چاپ کتاب هم با همت دیگر هنرمندان خواهیم داشت.

گفتنی است، هفتمین سوگواره ملی قاب شیدایی با محور و معرفی آئین «گل گیران بیجار» با حضور عکاسانی از ارومیه، مشهد، تهران، تبریز، زنجان، قزوین، همدان و دیگر استان‌ها درکنار عکاسان کردستانی برگزار شد.

شامگاه دوشنبه نیز در محل حوزه هنری بیجار ورکشاپ تخصصی عکاسی برای عکاسان شرکت کننده در این سوگواره برگزار شد.