تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3721600
شناسه : 3721600
تاریخ :
مکتب عاشورا تضمین کننده رستگاری وسعادت بشر در تمام ادوارتاریخ است اقتصاد ایران: زنجان- مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان گفت: در مکتب عاشورا عبرت های بی شماری برای همه انســان ها با هر مذهب و مســلکی نمود یافت که تضمین کننده رستگاری و سعادت بشر در تمام ادوار تاریخ است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت‌الاسلام علی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان، با بیان اینکه نهضت عاشورا نهضتی جاودانه و پابرجا است، افزود: این نهضت در بستر تاریخ اتفاق افتاده اما کماکان در جریان است.

وی با اشاره به اینکه مسئله‌ای که در واقعه عاشورا اتفاق افتاد، صرفاً جنگ بین افراد برای یک جایگاه اجتماعی و یا قدرت نبود، اظهار کرد: بلکه مسئله حق و باطل بود و چون این تقابل همیشه ادامه دارد، این نهضت می‌تواند الگوی انسان‌های آزادی‌خواه باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در قیام امام حسین (ع) و مکتب عاشورا عبرت‌های بی شماری برای همه انسان‌ها با هر مذهب و مسلکی نمود یافت که تضمین کننده رستگاری و سعادت بشر در تمام ادوار تاریخ است.

یوسفی با تاکید بر اینکه ما باید همواره بر اساس آموزه‌های این نهضت حرکت کرده و همه را به شناخت بیشتر این مکتب و نهضت دعوت کنیم، خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دنیا رخ می‌دهد، همان اتفاقات روز عاشورا را به وضوح از جانب جبهه استکبار به ویژه صهیونیسم جنایتکار می‌تواند دید، به همین خاطر پی می‌بریم که این قیام تا ابد باقی است و باید از مظلومان جهان حمایت کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه همه افراد آزادی‌خواه در جهان وقتی نکته‌ای از مکتب امام حسین (ع) می‌شنوند، حتی اگر مسلمان نباشند خود را پیرو این مکتب معرفی می‌کنند، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم به وظیفه خودمان در راستای ارج نهادن به معارف و حقایق این مکتب و رسیدن به هدف امام حسین (ع) نائل شده و توفیقاتی را در این مسیر کسب کنیم.