تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3721562
شناسه : 3721562
تاریخ :
اپل بتای عمومی iOS 18 و سایر سیستم‌های عامل جدیدش را منتشر کرد اقتصاد ایران: بتای عمومی iOS 18 وسایر سیستم‌های عامل جدید اپل از امروز در اختیار کاربران قرار گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اپل بتای عمومی سیستم‌های عامل iOS 18 و iPadOS 18 و macOS Sequoia و watchOS 11 و tvOS 18 را منتشر کرد که همگی شامل قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل و دستیار سیری با ویژگی‌های هوشمندتر می‌شوند؛ اما این قابلیت‌ها فعلا در دسترس نیستند.

بتای عمومی iOS 18 با به‌روزرسانی‌های کلیدی در نحوه‌ی عملکرد سیستم‌عامل آیفون همراه است؛ از جمله پشتیبانی از پروتکل RCS و قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتر که به کاربران امکان می‌دهند اپلیکیشن‌ها را هر کجا که می‌خواهند در صفحه‌ی اصلی جابه‌جا کنند یا رنگ آیکون‌ها و ویجت‌ها را تغییر دهند.

به‌روزرسانی اپلیکیشن Photos، بازطراحی کنترل‌ سنتر و حالت تاریک برای آیکون‌ها از دیگر قابلیت‌های شاخص iOS 18 محسوب می‌شوند. ازطرفی، بتای عمومی iPadOS 18 برای آیپد تمام قابلیت‌های یادشده را به‌علاوه‌ی اپلیکیشن ماشین‌حساب به‌همراه دارد.

نسخه‌ی بتای iOS 18 هنوز قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل را ارائه نمی‌دهد. اپل این ویژگی‌ها را برای نسخه‌های بتای بعدی در پاییز منتشر خواهد کرد. قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل یا به‌عبارتی «هوش اپل» محدود به آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس و آيپدها و مک‌بوک‌های مجهز به تراشه‌ی M1 یا جدیدتر خواهد بود. مشخص نیست که هوش اپل برای اپل واچ نیز منتشر خواهد شد یا خیر.

مقالات مرتبط
  • بتای سوم iOS 18 با والپیپرهای پویا و آیکون‌های تیره بهتر منتشر شد [تمام قابلیت‌های جدید]
  • iOS 18 معرفی شد؛ شخصی‌سازی هوم‌اسکرین و انبوهی از قابلیت‌های هوش مصنوعی

بتای عمومی watchOS 11 ویژگی‌هایی مانند شناسایی روزهای استراحت و اپلیکیشن Vitals برای مشاهده‌ی جزئیات سنجش‌ سلامت شبانه را با خود به‌همراه دارد. بتای عمومی macOS Sequoia قابلیت نمایش صفحه‌ی گوشی آیفون روی نمایشگر مک بوک و سایر دستگاه‌های خانواده‌ی مک را فراهم می‌کند. بتای tvOS 18 شامل ویژگی InSight مشابه Amazon X-Ray برای محتوای اپل تی‌وی پلاس است.

به‌جز اپل واچ، امکان بازگشت به نسخه‌ی قبلی پس از آپدیت به سیستم‌عامل جدید وجود دارد. سیستم‌های عامل جدید اپل پاییز امسال برای عموم کاربران منتشر خواهد شد.