تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3721542
شناسه : 3721542
تاریخ :
تدوین سند اخلاقی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های طب نوین و سنتی اقتصاد ایران: معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی ایران، از تدوین سند اخلاقی بین‌المللی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های طب نوین و سنتی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر نشست تخصصی " گفتمان بین رشته‌ای مدیریت پیشگیری و درمان بیماری‌های مغز و اعصاب با طب ایرانی مستند بر شواهد بالینی"، با حضور اندیشمندان حوزه طب ایرانی و طب نوین آغاز به‌کار کرد.

محمدعلی محققی معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی، در این نشست با اشاره به اهمیت مباحثی همچون هوش مصنوعی و نوروتکنولوژی در دنیای علم امروز در کنار استفاده از ظرفیت‌های طب سنتی، اظهار داشت: سازمان یونسکو با بهره گرفتن از ظرفیت ۱۲۲ کشور در صدد تدوین مستند اخلاقی در زمینه نوروتکنولوژی است و پیش‌نویس آن نیز آماده شده که کشور ما نیز در تهیه آن نقش مهمی داشته است. این سند اخلاقی بین‌المللی برای استفاده بهتر بیماران از تمام ظرفیت‌های طب نوین و سنتی با استانداردهای ایمن و مناسب هم اکنون در حال تدوین است.

وی تاکید کرد: مسیر علم و فناوری باید بر ریشه‌ها، پایه‌ها، اصالت‌ها و ظرفیت‌ها استوار گردد و تاریخ فرهنگی ما نیز نقش به سزایی در این امر دارد.

در این نشست ۵ میزگرد تخصصی با عناوین آلزایمر، اختلالات توجه، اختلالات خواب، سردرد و ام اس (مولتپل اسکلروزیس) با حضور متخصصان رشته‌های تخصصی بیماری‌های مغز و اعصاب، جراحی مغز و اعصاب، نورولوژی اطفال، و روانپزشکی در کنار و متخصصات طب ایرانی و داروسازی سنتی برگزار شد که به بحث و بررسی مباحث تخصصی این رشته‌ها برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های طب ایرانی در جهت کمک به درمان اختلالات بیماران این حوزه‌ها اختصاص داشت و در نهایت جمع بندی نظرات این میزگردها به نشست اصلی ارائه شد.